Vecka 21 (20+3)

Nu boar vi verkligen här hemma.

I går var vi på Ikea igen och tittade på byrå, jag fastande för en väldig fin men dyr och för stor. Så det fick bli malmbyrån, 2 st tog vi.

Vi köpte även taklister och vit färg till garderoberna och tänkte svänga in på den nya barnaffären i Barkarby. Men vi ångrade oss väldigt snabbt då kön var ungefär 2 km.

Allt åkte ut i boden och i påsk tänkte jag börja måla garderober och byta taklister, då ska vi även skruva byråer.

För finaste och bästa Ahms66 har skickat 20 kg med barnkläder/prylar som kommer med posten inom en snar framtid:)

Ändå tycker jag listan aldrig krymper, konstigt.

****
I dag blir det KBT igen, jag har gjort min hemläxa som var att fickparkera. Det gick jättebra, men det var nog mer tur än skicklighet. Vi har bestämt att jag ska fickparkera varje gång det är det minsta lilla tendens till fickparkering.

Jag gillar KBT men det börjar bli ganska jobbigt att resa in till stan med mkt promenader och tåg, tunnelbana och många människor som springer in i mig. Det tar mig 1 timme enkel resa att åka dit.

****
Vi bestämde oss även att gå på gratiskursen inför förlossningen, den andra kostade så mkt pengar och vi har spenderat väldigt mkt pengar nu och nu gäller det att spara lite på utgifterna. Vi lever ju liksom som jag fortfarande har full lön och det har jag ju inte. Svårt att tänka om...

Jag har förövrigt inte hört ett endaste ord från FK om att jag gått ner till 50%, inte fått pengar sen i mars, sånt stressar mig om något.

****
Maken tog en magbild i går, jag sa att han ska ta en från olika vinklar. Gjorde han det? Nejdå. Det är ju många som tar själv och får fina bilder, har de extra långa armar då eller?

Bilden var bedrövlig så jag bjuder på en som jag tog när jag satt o vänta på MVC.



Kommentarer

  1. Testa ta i en spegel:) min sambo är lika dålig så jag tar själv i vår helkropps spegel:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har försökt, men inte ens det blir bra.

      Men skam den som ger sig ;)

      Radera
  2. Har din kamera självutlösare? Det använde jag innan jag köpte en med fjärrkontroll.

    Malm är en bra byrå, men man måste förankra dom i väggen. De välter alldeles för lätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag inte, jag har bara min telefon som kamera.

      Tack för tipset!

      Radera
  3. Låter så mysigt att ordna med barnrummet. Självklart skall ni passa på nu innan så länge du har ork. Inget att vänta på. Njut och se framåt./Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tänker jag med, för varje dag blir jag mer och mer otymplig.

      Bäst att passa på ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering