Vecka 20 (19+6)

Tack för alla namnförslag, några åkte upp på vår lista. Så nu har vi 15 killnamn och 14 tjejnamn, ändå vet jag inte om vi träffat rätt. Med Isak var det så rätt, det var bara Isak och det passade honom så bra.

Vi har ju lite tid på oss så det blir att fundera några vändor till.

****
Nu har jag kört med stödstumpor i några dagar, man vänjer sig faktiskt. Det är inte toppenskönt och inte snyggt, men benen blir lite gladare på kvällen. Har haft lite myrkrypningar i benen nu på morgonen. Otrevligt.


Jag har fortfarande såna där otrevliga svimningskänslor, i går kväll höll jag på att svimma i köket och fick rusa till sängen för att inte däcka. Väldigt otäckt, gissar att något är lågt som tex blodtryck, hb eller blodsocker.

Hostan däremot är nästan borta nu och inte en enda sur uppstötning på natten! Skönt!

Fantastiskt skönt är även att få vara ledig, det är så otroligt lyxigt att ta det lugnt på morgonen. Mysa med Robban och de andra katterna, äta frukost och påta runt här hemma. Jag har köpt nya gardiner som de ska sättas upp i helgen, så de ska tvättas och strykas. (okey,  att vara hemma med Robban när solen lyser är att jämföra med 20 dagisbarn i bland)

Snart ska jag bege mig på en liten shoppingrunda, handla mat, titta på BH utan bygel (den andra skär in i magen)

Lilleman måste ha flyttat på sig, för jag känner honom inte alls längre. Tråkigt :(

****
I morgon barnmorskan!


Solsken i dag!

Kommentarer

  1. Svimningskänslor hade jag också. Men bara när jag stod stilla. Gå, springa, tapetsera- inga problem. Men stå på ett fullt pendeltåg var kört. Tydligen sjönk blodtrycket för mycket när det inte fick hjälp av rörelserna. Tidigare i graviditeten blev jag yr på väg till jobbet, det hjälpte att ta Dextrosol och dricka vatten. Håller tummarna för att din kropp hänger med alla förändringar nu, det är ju dubbelt upp :-)

    SvaraRadera
  2. Precis så är det. Mycket obehagligt :( fick lägga mig på golvet nyss, morgonen o kvällen verkar värst än så länge.

    SvaraRadera
  3. Om du behöver fler gravidtrosor har minimundus lite rea nu:

    http://www.minimundus.se/lista.php?kid=188-192

    SvaraRadera
  4. Jag måste bara föreslå Ronja! Jag älskar det namnet :)

    SvaraRadera
  5. Lindex har "Ta 2 betala för 1" på rean idag, passa på att fylla lite klädlager för bebisarna! Storlek 62 vågar man alltid köpa, och väljer man inte specialplagg så funkar det meata ute på sommaren och inne på vintern (köp alltså även större storlekar om du tvekar).

    /Dustpuppy

    SvaraRadera
  6. Apropå namnförslag...mina tre barn heter Johanna, Jonathan och Rickard!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Vår lilla ska heta antingen Mio eller Lilly. Lite beroende på vad det blir :) Vi ska dock inte kolla könet, men namnetn känns själklara så det får bli en överraskning i höst :)
    Innan lutade det åt Elton eller Elise.
    Aaah, de finns så mycket fina namn:)

    Kram Annette

    SvaraRadera
  8. Elsa, Ellen, Ella, Erik, Didrik, Daniel, Amanda, George, David, Daisy, Queenie, Fabian, William, Wera, Martin, Markus

    Några tips som ni kan få av mig.



    SvaraRadera
  9. Tack för alla era fina namnförslag!

    SvaraRadera
  10. Min kompis bebis låg konstigt och tryckte på ett stort kärl så hon svimmade jämt och var yr. Fick sjukskriva sig på studs. Jag som vanligtvis är yr och snurrig slapp yrseln fullständigt när jag var gravid! :-D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering