Vecka 20 (19+3)

I går var vi ju i väg på ett litet miniäventyr till en otroligt trevlig familj med tvillingar som var kring 8 månader. De hade också gjort ÄD då mamman i familjen var 52+ och maken mkt yngre.

Vi fick inte bara saker med oss hem utan en massa tips, råd och fick träffa söta små tvillingar som var så otroligt häftiga. Föräldrarna berättade att det inte är en dans på rosor de första månaderna med tvillingarna och nu när de börjat krypa så var det fullt ös.

De nattade dem när vi var där och la de bara i varsin säng och barnen däckade på en gång. Fascinerande! De hade redan varit utomlands två gånger med barnen och det hade gått utmärkt. En väldigt orädd och trygg familj som är helt öppna mot omvärlden och barn att de gjort ÄD. Hoppas vi också blir såna trygga och mysiga föräldrar.

Det visade sig dessutom att jag och pappan i familjen jobbat i samma hus i flera år, världen är bra liten i bland.

I alla fall..

Vi köpte en superduper fin barnvagn som var tung och stor som en stridsvagn och knappt kom in i bilen, och överhuvudtaget inte igenom våra dörrar här hemma. Men den var stabil, säker och i bra skick. Men det blir nog att spana efter en bra sittvagn senare, som går lätt att lasta in i bilen och är liten o smal.

Vi har ändå är väldigt stor bil (och en liten), där man dock inte kan koppla ur airbagen. Men maken ansåg att vi måste absolut ha en ännu större bil nu:)

Vi köpte även 2 bilbarnstolar av dem, 1 babysitter och 1 bärsele. Vi lassa upp allt på vinden annars skulle vi knappt få plats här hemma (utom vagnen då)

När vi kom hem provlastade vi in allt i bilen. Alltså, vilken tid det tar. Vi måste ju börja packa in allt typ 2 timmar tidigare för att komma i väg nånstans och ur ska vi inte tala om. Hur ska man fixa allt det där själv?

På väg hem köpte vi goda färska kokosbollar från kokosbollsfabriken och smaskade på. Sen var vi rejält trötta när vi kom hem och katterna alldeles i gasen.

Så i natt sov jag så hårt att jag vaknade av makens klocka! Så det blev inget Robban gos på morgonen, hur ska denna dag bli??

****
I dag ska vi intervjua min efterträdare och så kommer elever universitet och intervjuar mig för att det är ovanligt med min utbildningar jobba där jag jobbar.

Det är alltså måndag igen? Var tar dagarna vägen?

Så här såg det ut när vi åkte hem

Packar in i huset

babysitter

Robban inspekterar

Fullt i bilen!

Bilbarnstolarna

Liften fick inte plats bak

Vagnen


Kommentarer

  1. Härliga bilder! Tiden kommer gå fort nu och helt plötsligt står ni där med två bebisar i vagnen. :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Dagens tips måste bli att köpa varsin bas till bilstolarna! Basen sätter man fast i bilen och så behöver man bara klicka fast själva stolen varje gång man ska in och ut ur bilen! Väldigt smidigt och tidsbesparande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det få tvillingvagnar som har det.

      Men ska kolla om det finns en bas till dessa babyskydd.

      Tack för tips

      Radera
  3. Håller absolut med om tipset med baserna. Sedan hade jag en väldigt smart sulky när min minsting var liten, en acta-vagn (vet inte om era babyskydd i bilen är acta?), där jag klickade i babyskyddet när jag bara skulle in i mataffären, snabba ärenden, så slapp jag ta ur bebis från babyskyddet om bebis tex sov plus att det var smidigt att bara ha en nätt sulky i bilen. Vet inte om den vagnen finns som dubbel men det hade varit värt att kolla upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märket på babyskydden var axkid tror jag.

      Tyvärr är det få tvillingvagnar som har babyskydd och att det går att sätta dit dem. Det är bla emmaljunga för 22 000kr :(

      Radera
    2. Ah, typiskt att det var annat märke på babyskydden! Som jag tipsade nedan fanns det en tvillingvagn hos Akta graco.

      Radera
  4. Jo, titta här vad jag googlade fram (förutsatt att det är Akta graco babyskydd): http://www.gracobaby.se/barnvagnar/quattro-tour-duo/53
    Vi använder vår sulky som resevagn nu när lillkillen blivit tre år. Men den vagnen var ovärderlig för mig när han var nyfödd/liten eftersom jag har en muskelsjukdom och jag slapp kånka på babyskyddet hit och dit.

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Basen som de andra kommenterat om är inte till barnvagn utan till bilen. Det är en plastmojäng som man dockar skydden i. Det fiffiga med det är att ni aldrig behöver mecka med säkerhetsbälte varje gång ni ska någonstans för bältet sitter i basen. Bara att klicka i och ur skydden. Jättesmidigt och sparar massor av tid. Om jag behövt spänna fast skydden med säkerhetsbälte varje gång hade jag aldrig åkt någonstans, man blir ju genomsvettig för mindre.

    Vi hade inte adapter till vagnen till vår lilla kille. Det funkade att antingen bära babyskyddet, eller lasta om honom från bil till vagn. Eller koppla loss babyskyddet och lägga det i liggdelen i vagnen.

    När man gjort allting några gånger lär man sig knepen och det går fortare, ni fixar detta!

    -Jenny-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhh:)

      Fick lov och surfa lite och det fanns! Så såna måste vi köpa :-)

      Radera
  6. Ja wow det är imponerande med tvillingfamiljer! tänk att ni snart är där <3 så himla underbart! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så häftigt och jag har så svårt att se mig själv (oss) där..konstigt:)

      Kram

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  7. så kul att ni kom hem med både saker och tipps och råd! vilket märke är det på bilstolarna? /Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. så synd att det inte var brio, jag har två baser ni kunde få annars... :O/

      Radera
  8. Ni kommer INTE ångra att ni köpte en vagn med handbroms! Halleluja, det är det bästa någonsin kan jag säga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sa hon som vi köpte den av också :)

      Radera
  9. Hallais.
    Vi har axkid babystolar till bilen. Med base som passar till iso-fix som vi har i Volvon.
    Det är jätte bra för man klickar bara i stolarna och när de ska ut, så är det en knapp man trycker på så lossnar de. Absolut kanonbra. Kunde inte tänka mig att ha något annat.

    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  10. Hallais.
    Vi har axkid babystolar till bilen. Med base som passar till iso-fix som vi har i Volvon.
    Det är jätte bra för man klickar bara i stolarna och när de ska ut, så är det en knapp man trycker på så lossnar de. Absolut kanonbra. Kunde inte tänka mig att ha något annat.

    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  11. mamma till 3 och mormor till 107 april 2014 kl. 20:55

    Menar du vekligen att hon var över 50 när hon fick barn ?
    Eller har det blivit nåt fel ?

    Vad mycket bra och fint ni fick handlat och kul med lite goda råd ifrån nån som verkligen vet.

    Hälsningar Trelleborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå. Det stämmer alldeles utmärkt. Hon är en bit över 50 o har tvillingar ;)

      Hon var helt fantastisk!

      Radera
    2. mamma till 3 och mormor till 108 april 2014 kl. 06:09

      Men OJ.........trodde inte de gjorde ÄD på så pass "gamla". Måste vara underbart för dom.
      Tack för at du svarade.

      Hälsningar Trelleborg

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering