Vecka 19 (18+5)

Två morgnar på raken har jag vaknat med sendrag, hur taskigt är inte det? Jag fattar inte nyttan med sendrag? Varför vill min kropp göra illa mig så och framförallt väcka mig när jag sover med ont och sen låta mig ha ont i flera dagar efteråt?

I alla fall så har jag sovit lika dåligt som alltid i natt, jag har drömt om hästar hela natten (så lite måste jag ju ha sovit) efter att ha sett Ryttareliten i går. Sen vaknade jag vid 3 och var superkissnödig, och kunde jag somna om sen? Nejdå!

Min kropp är tydligen ute efter att plåga mig på alla sätt och vis just nu. Och uppenbarligen så är ryttareliten inget program för mig eftersom jag drömmer om hästar så otroligt efter varje avsnitt. Inget annat program påverkar mig så mkt att jag drömmer i timmar om det som just ryttareliten. Mycket märkligt.


****
Appråpå min förberedelselista. Den är snodd och tagen lite överallt ifrån och framför allt en önske- och tankelista. Ingen lista jag kommer följa slaviskt. Men jag tycker den är bra för mig då vi här hemma måste börja tänka lite barnförberedelser då jag tror ingen av oss fortfarande fattat.

Men jag gillar listor, de får mig lite lugnare och får min hjärna att tro att den har kontroll :)

I går pratade vi om babyshower på jobbet och att det kanske vore på sin plats att jag hade en, alla blev väldigt entusiastisk (trots många inte har barn), alla vet att jag älskar presenter. I så fall skulle vi vara här hemma och alla skulle baka lite så det blev knytis. Rolig idé och jag hoppas det blir av. Då ska jag bjuda lite andra kompisar också.

En bebisfest! Hur häftigt är inte det?!

****
I går och i förrgår mådde jag så konstigt när jag kom till jobbet. Lite svimfärdig, sammandragningar, illamående och väldigt konstig. Svårt att beskriva men jag mådde väldigt dåligt.

I går kväll blev det samma sak igen. Jag misstänker att det är astmamedicinerna? Det ä det enda sambandet jag hittar.

Jag tycker hostan kanske är lite bättre..liiiiiiite.. Den är inte lika skallrig som innan. Men hostar gör jag och har inga övriga symptom. Skumt är det i alla fall.

Kommentarer

  1. Såklart ni ka ha en bebisfest =) Härigt hur det går framåt, - astaman

    SvaraRadera
  2. Ät en banan om dagen, det hjälpte mig efter vaknat mååååmga nätter och skrikit rakt ut så ont det gör med sendrag. Banan hjälper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter banan, nästan varje dag. Minns dock inte om jag åt de de senaste kvällarna men borde gjort det..

      Intressant!

      Radera
  3. Men så kul med en bäbisfest!! Vilka mysiga kompisar du har som hakar på den =)

    Ang alla konstiga saker.. Huvudvärk, sendrag, allergi mm så tror jag att det är vanligt att det ramlar över en då man är gravid. Själv mådde jag oförskämt bra då jag var gravid men då det dyker upp saker så här kan man nog se det som nåt du får av graviditeten.. Hoppas du slipper besvären snart och bara får njuta av ditt tillstånd.

    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas det blir av. Skulle vara väldigt roligt!

      Jag tror också det, jag är nog extra känslig just nu och lite google säger att allt är vanligt.

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering