Vecka 17 (16+2)

Slöa härliga helger, precis som det ska vara. Jag har ju inte alls samma energi så maken brukar få börja att ut och gå så möts vi på halva vägen. Jag flåsar, pustar och hinner inte alls med hans snabba steg. Jag brukar få sammandragningar när vi är ute och promenerar, magen blir alldeles hård.

Jag skulle vilja börja på vattengympa, men jag hittar inget här i norrort, allt ligger i stan och det passar inte alls. Är det nån som vet var vattengympa för gravida finns utan att jag behöver resa 3 h?

Det skulle passa perfekt, röra på mig i varmt vatten och få lite motion.

Vi var och storhandla också, och jag hade på mig mina hemska stödstrumpor både på promenaden och vid handlingen *stolt* Men de är inte mindre bekväma för det, de sticks, är varma och sitter åt. Jag kanske vänjer mig.

****
Jag har faktiskt strykit en sak från förberedelselistan här ovan, och det är en sovkorg med hjul som bästisen har.

Min syster med familj kommer i helgen och hon skulle också ha med sig en massa saker. Men det är ju typ 1 miljon saker till som ska införskaffas.

Sånt blir jag stressad av. Jag vill ha allt klart nu så jag slipper oroa mig för att inte hinna.

Jag gissar att syster vill att vi ska åka till vår pappa, och han har jag inte berättat för än. Det betyder att jag antingen måste åka dit och säga oj, glömde jag berätta för er. Eller ringa i dag. Ärligt talat vill jag ingetdera. Jag vet inte alls hur han kommer reagera, förmodligen säga nåt dumt.

****
Nu ska jag påta lite här hemma, jag är trött efter ha trängts med katten Robban i sängen hela morgonen. Han har 90 % av sängen och jag resterande 10%. Han är minsann pigg och glad.

Jag ska surfa lite på mammatrosor, nu kan jag definitivt inte ha mina egna längre. Jag vill ha stora och höga, inte såna som är under magen.

Kanske jag hittar en fin mammatröja också. Om jag har tur

****
Och pjur women funkade fantastiskt bra! Tack för underbara tips fantastiska ni! Och tack för gårdagens kommentarer. Det känns som det är vanligt och förhoppningsvis att det går över.


Kommentarer

  1. Hoppas du får en fin helg med syster och familjen.. Detta med relationer kan vara knepigt men du ska såklart berätta för din pappa då du känner att det går bra och du klarar av att ta emot ev konstiga reaktioner. Vissa kan inte säga saker på ett bra sätt och det blir ofta fel. Försök att inte ta åt dig men jag vet att det är svårt.. Åh så mysigt att du börjat känna de små där inne. Det första småsprittandet i magen är fantastiskt.

    Det finns så många grejer som är helt onödiga till barnen. Säljarens marknad kan jag tänka mig. Hoppas att de som har tvillingar kan tipsa om vad som är superpraktiskt men även det som är onödigt köp. Vissa saker används ju så kort tid.
    Massor med kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. Jag köpte mammatrosor på kappahl. Finns svarta och vita. Kram

    SvaraRadera
  3. Tja!

    Nu vet jag inte riktigt var i norrort du håller till men är det närheten av Täby C så gick jag själv på vattengympa för gravida hos Rehab Nordost Täby. Det kostar 100kr per gång upp till frikort och dom brukar ha vattengympan 2 ggr i veckan. Superskönt att slappna av i varmvattenbassäng! =) Kram från en som läst din blogg länge men aldrig ropa hej innan ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag var på ett jättebra gravidvattengympa på Danderyds sjukhus vid geriatriken! Gympa, avslappning/massage som avslutas med fruktstund (ofta choklad också) där man sitter och pratar om sina krämpor bl.a, haha. Så jäkla bra! Typ 2 min promenad fr stationen. Aquamama heter det. Finns nu i Norrtälje också.

    SvaraRadera
  5. Sollentuna sjukhus har vattengympa för gravida. Tror även att det finns på Sfären (Vattenhuset) i Bergshamra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering