Vecka 14 (13+5)

Jag och räknare har uppenbarligen olika åsikter om vilken vecka jag är i, men jag håller mig till den jag vet.

I natt vakande jag med superhuvudvärk och även nu på morgonen hänger delar av den kvar, dessutom är jag astrött så att ens hålla upp ögonen känns som en kamp just nu. Fördelen är att jag vaknade svinhungrig och har slukat hela frukosten med hull och hår.

I dag har jag väldigt mycket besök inbokat så jag måste vara alert, lite svårt när hjärnan är som mos. Det är nog nackdelen med mitt jobb, att man alltid måste vara så pigg och kan inte riktigt ha hängiga dagar.

Nu är det dags för medarbetarsamtal, jag har bokat in om någon vecka. Hoppas mina gravidhormoner håller i sig så jag kan säga ett sanningens ord. Vara konkret och saklig men ändå få fram det som inte fungerar.

****
 Idag ska mattes gosefis åka och lämna blodprover och följa upp mediciner och sjukdomar. Han ska fasta from med nu tills kl 15.30, vilket betyder att alla ska göra det. Vilket också betyder demonstration och ramaskri här hemma. De brukar liksom gå med plakat och hot med att flytta hemifrån.

Maken ska åka eftersom jag är..lite känslig.. och brukar typ må sämre än katten när det ska lämnas prover.

Hoppas det går bra!

Oro..skrivs upp i orosdagboken..

****
Var över till bästa grannarna i går och berättade den glada nyheten. De är så gulliga och mysiga och blev SÅ glada för vår skull. De skulle skrapa i hop lite saker och kläder till oss från deras dotter. Jag tycker så mkt om dem! (det var dem som hjälpte oss med mat, hus och katter i höstas med Isak)

Nu tror jag snart alla vet. Utom Facebook bekanta och min pappa.

Dem väntar vi med..

****
Blir nog ingen cykeltur i dag, tar nog bilen med denna huvudvärk. Dumma den.

****
MVC har fortfarande inte hört av sig. Ska ringa i dag, annars blir det heltid från och med måndag....

Kommentarer

  1. V.14 redan! Snart är dom här! :-) Skiljer det en dag mellan uträkningarna så är det för att det finns två sätt att räkna. Min bm räknar bf som 40+0 och detta är det minst vanliga sättet att räkna. Förlossningen jag tillhör räknar bf som 39+6, vilket dom flesta appar, bm och internetsidor också räknar. Konstigt att alla inte bara kan hålla sig till ett och samma sätt. Iaf inom samma landsting. Men bf är ju mest en uppskattning och riktlinje :-) Håll dig till den räkningen du vet så löser det sig ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herregud :) Så overkligt!

      Nu var det jag som snurrat till det :)

      Radera
  2. mamma till 3 och mormor till 1026 februari 2014 kl. 08:58

    Läser inte nån av dina vänner eller grannar din Blogg ?
    Eller dina arbetskamrater ?

    Hälsningar Trelleborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo några vänner. Varför undrar du?

      Radera
    2. mamma till 3 och mormor till 103 mars 2014 kl. 06:12

      För att bland skriver du grejor som inte direkt passar att de får veta.
      T.ex. om kompisen om vabbade eller om din graviditet.
      De som läser din blogg vet ju en hel del mer.
      Hoppas du förstår vad jag menar och att jag inte menar nåt illa.

      Hälsningar Trelleborg.

      Radera
    3. Åh, jag förstår. Jag har såklart sagt vad jag tycker till kompisen.

      Jag är också väldigt öppen med det mesta och säger ofta vad jag tycker, tänker och känner, så skulle nån läsa utan jag vet om det så blir jag inte glad. Men det gör inget, såna hemligheter har jag inte.

      Tack för din omtanke!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering