Vecka 12 (11+3)

Nu har jag börjat trappa ner på medicinerna, det känns lite läskigt. Nu ska kroppen ta över alldeles själv. På fredag är jag helt progynonfri och kommer endast äta folsyra och progesteron.

Men samtidigt skönt, jag har lite problem att komma i håg medicinerna även om jag har medicinappar som påminner mig och larm på telefonen.

Nu verkar jag ha hamnat i nåt sorts stiltje i kroppen, jag känner inte särskilt mycket och jag känner mig absolut inte gravid. Bara lite småfet.

Är det nu de så kallade spökveckorna inträffar? Oavsett så är det både skönt och väldigt trist och lite oroande (såklart)

Nu är det bara 8 dagar kvar till KUB- dagarna går fast det inte känns så.

****
Helgen har som vanligt gått alldeles för fort, nu känns det inte som jag är ledig en extra dag alls, utan som en vanlig tvådagarhelg. Jag är ju lika trött nu som i fredags.

Vi gjorde inte många knop i går, vi bytte till sommardäck på min cykel (och i dag är det blixthalka) sen tittade vi av en massa avsnitt av Sons of Anarchy och hade mest soffahäng. Regnet öste iof ner men jag hade planerat en långpromenad. Så bra gick det.

Jag vägde mig i går och har faktiskt inte gått upp något sedan jag vägde mig hos barnmorskan. Jätteskönt för jag tycker jag har ett otroligt matintag, men jag äter å andra sidan inte mkt åt gången.

Maken däremot har gått upp 4 kg!! 4 kg! Nu blir det svältkur på honom. Är det han eller jag som är gravid?

****
Jag har beställt 2 par byxor på nätet, jag gillar inte att köpa saker jag inte kan prova, de flesta kläderna är liksom inte sydda efter mina former och jag brukar bli så besviken.

Men jag har inte val, jag vet inte vad jag ska ha på mig för byxor. Inga sitter ju liksom bra.

****
Min gravidkollega är sjukskriven 2 veckor. 2 veckor! Hur ska jag klara mig? Vi kommer ju inte heller få nån vikarie och vem kommer få rodda med hennes arbete? Gissa!


Kommentarer

  1. Hej!!! Får jag fråga vilka mediciner du har fått ta efter behandlingen? Östrogen? Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Jag har ätit samma både före och efter och det är progynon, folsyra, progesteron och prednisolon och trombyl.
      Prednisolon avslutades tidigt med trombylen och denna vecka är sista vecka för progynonet.

      Kram

      Radera
    2. Så ingen östrogen alls efter!!!! Konstigt att jag ska göra det. Kram

      Radera
  2. Nej, jag kommer avsluta det i vecka 13. Jag tror det är normalt om man inte har haft en massa blödningar osv

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering