Vecka 11 (10+5)

I dag ska jag åka och lämna alla blodprover, måtte det gå bra. Vi vet ju de senaste katastroferna så det kanske inte är så konstigt att jag är orolig. Jag valde ett litet mindre sjukhus som jag hoppas kan hjälpa mig utan att sticka sönder mig eller sticka mig på ställen där man inte ska. Det är 50 min tur men det måste det vara värt!

Förövrigt segar sig dagarna fram mot KUB-testet. Nu är det ca 14 dagar kvar men det känns som en evigt. Jag vill bara veta, även om jag vet att det inte är nån garanti.

I går lyckades jag klämma i mig i byxorna jag hade när jag väntade Isak, de kunde jag ju ha ända till vecka 21. Men nu kommer jag bara klara nån vecka i dem. Sen blir det de bedrövliga mammabyxorna ändå.

Leggings säger ni? Herregud. Jag är en kavaj människa på jobbet och mysbyxor hemma, ni förstår varför det tar emot? Att blanda dem känns så främmande. Men jag är rädd att jag kanske inte har nåt val.

Jag fick tips på en butik i gå i närkommunen, så dit ska jag åka på fredag tänkte jag. Sen får jag väl börja spana på nätet. Men det är så svårt att beställa på nätet när man där kort och gravid.

Jag är så trött på kvällarna, jag går och lägger mig redan 21.30 och somnar 22. Sen sover jag oftast med ett litet uppvaknade (eller fler) på natten och är ändå ett vrak när jag vaknar. Just nu skulle jag gjort vad som helst bara jag fick sova lite till.

En annan krämpa som tillkommit är kisseriet. Det går så segt att kissa ibland, jag har nyss ätit min antibiotikakur och har inte UVI men gravidkollegan berättade att det brukar vara så. Märkligt.

Väldigt fascinerade att vara gravid i alla fall, jag följer varenda symptom med spänning och analyserar vad som händer. Det är så häftigt att få uppleva!

Dags att åka snart, kanske 5 minuters powernap i soffan hinns med. En liten bara?

Kommentarer

  1. Lite klädfunderingar utifrån vad du skrev ovan:
    Gravidklänning + mammastrumpbyxor + snygg kofta?
    Gravidkjol + leggings + mammablus + kavaj?
    Och köp stödstrumpor! Då kanske du slipper svullna varma vader och fötter. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stödstrumpor oxå? Kär nån!

      Det kommer garanterat åka på såsmåningom. Men nu? Njeeeee

      Kram

      Radera
  2. Leggings, och en tunika eller skjorta och kavaj ser garanterat bra ut. Du kan säkert använda dina vanliga kavajer. Gravidklänningar och tunikor kan du använda både med och utan leggings.
    Gå in på www.happymum.no och kika. Dyrt! Men här kan du få massor av idèer på vad du kan ha på.
    Ju större du blir, desto mer vill du ha kläder som inte klämmer, trycker och ökar obehag. Då är leggings, och strumpbyxor suveränt.
    Stödstrumpor hjälper på svullna fötter och vader, ja. Inte snygga!!! Men verkligen bra :)

    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina kläder! Men de verkar inte skicka till Sverige?

      KrAM

      Radera
  3. Ja, stödstrumpor, börja med dem nu! Gå till apoteket så hjälper de att välja ut rätt storlek, jag fattade inte hur trötta och stora fötter jag fick utan dem förrän jag började använda dem.Ett jäkla härke att få på på morgonen, men väl värt besväret.

    /Dustpuppy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska göra det sen, nu tror jag inte det behövs.

      :)

      Radera
  4. Håller med tidigare kommentarer - investera i stödstrumpor och stödstrumpbyxor redan nu!! Jag tycker att Apotekets var svåra att få på och av, så jag köpte mina här: http://www.kajsasunder.se/gravid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett fina på nötet som jag tänkte köpa senare ;)

      Radera
  5. Hej!
    Ang kläder tänkte jag på dig när jag såg att campadre.se har kampanj på fina mama lucious kläder.
    Använde själv dom när jag var gravid. Jätte fina och sköna kläder 😊.
    /Linda från Skåne

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Ang kläder tänkte jag på dig när jag såg att campadre.se har kampanj på fina mama lucious kläder.
    Använde själv dom när jag var gravid. Jätte fina och sköna kläder 😊.
    /Linda från Skåne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering