Vecka 11 (10+4)

Mina byxor som jag kunde ha i fredags passade plötsligt inte på jobbet i går. Varje gång jag skulle sitta ner fick jag knäppa upp byxorna. Hur kan magen växa så enormt på 2 dagar? Helt galet.

I dag måste jag ha mina hemska mammabyxor, jag avskyr de verkligen. Magen är lös och dallrar, grenen åker ner i låren, de sitter konstigt och känns som de sitter fel, de går ända upp till tuttarna. Jag fattar inte hur folk står ut?

Förra gången fick jag ett par underbart sköna byxor av en av er läsare, de är lite för stora men sen ska de på.

Jag har gått igenom hela HM utbudet, de flesta nätbutiker har inte över storlek 44 och det är så svårt att hitta bra byxor! Jag har snart letat över hela internet. Jag köpte ju byxor på proud förra gången, men de sitter ännu värre, de har nån sorts hård linning mitt i nedre magen som klämmer åt kissblåsa och inälvor. Hemskt.

Jag har även provat stora storlekar på xlnt men de blir liksom stora överallt istället. Jag har smala lår och ben och då fladdrar ju allt.

Jag är ingen legging människa, så det är uteslutet. Åtminstone för tillfället.

Jag får inte heller på mig min dunjacka. Så jag får ha på mig min fula stora hemmajacka. Man ser ju ut som en idiot. Min stackars värdighet tar verkligen stryk.

****
I dag är det för övrigt medicinnedtrappning, 1 tablett progynon mindre vare dag. Känns lite läskigt att låta kroppen ta över. Hoppas den fattar. Men också skönt, jag är så trött på alla tabletter just nu.

Helst skulle jag vilja bli av med utrogesten som gör mig som en trött zombie.

****
I dag ska jag prova att cykla, jag bad maken byta tillbaka till sommardäck, gjorde han det? nejdå. Så cykla med dubbdäck är en utmaning. Min kondis har helt försvunnit och varenda motionsform är skitjobbigt. Men jag måste ju ta mig till jobbet, jag tycker dock jag sover lite bättre med motionen till och från jobbet.

Sen är det fantastiskt mysigt att se alla rådjur, harar och fåglar som kvittrar på morgonen. Det ger lite ro i själen.

****
Har ni förövrigt märkt att det börjar bli lite ljust när man kommer hem från jobbet, fantastiskt! Nu går vi mot ljusare tider!


Kommentarer

  1. Det är så kul att läsa din blogg! :) Det lockar fram skratt, och man blir på gott humör.
    Leggings är nog grejen är jag rädd! De sitter gott och du slipper kläm grejer och konstiga resårer! En fin skjorta, eller tröja eller jacka till så ser det bra ut. Garanterat! Dessutom så ser man mer gravid ut då, utan att se ut som en valross.
    Prova ska du se :)

    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med! Om du dessutom har "fina" ben, så måste det vara toppensnyggt med leggings! Det var mina absoluta favoriter när jag var gravid.

      Radera
  2. Hej. Jag viker mudden på mina gravidbyxor, är två dagar "före" dig, 10+6. Har visserligen stl 36 än så länge men jag tycker det gör att byxorna sitter lite hårdare över magen men inte för hårt. Hoppas du hittar några som passar och grattis till din tvillinggraviditet. Kram och lycka till med allt!

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag viker mudden på mina gravidbyxor, är två dagar "före" dig, 10+6. Har visserligen stl 36 än så länge men jag tycker det gör att byxorna sitter lite hårdare över magen men inte för hårt. Hoppas du hittar några som passar och grattis till din tvillinggraviditet. Kram och lycka till med allt!

    SvaraRadera
  4. Om du kollar på postorderställen som Cellbes eller Haléns m fl hittar du säkert något. De brukar ha stora storlekar.

    SvaraRadera
  5. Prova ett brett bälte under magen (på höfterna). Det var det enda som fick mina mammabyxor att sitta uppe

    SvaraRadera
  6. Kolla ellos, nu vet jag inte vad du drar men de har en hel del i 46. Annars tradera, där brukar endel mammakläder i stora storlekar finnas.

    SvaraRadera
  7. Tjocka strumpbyxor, kjolar och klänningar och en kroppstermostat som under graviditeten var inställd på SVETT mitt i smällkalla vintern. Det funkade ända tills det var dags. Och mysbyxor i plysch från GeKås...XL svalde även en gravidmage och inget satt åt.

    /Dustpuppy

    SvaraRadera
  8. Haha känner igen mig i beskrivningen på gravidbyxor (jeans)... Och leggings är så INTE min grej. Ja det här med mammakläder blir definitivt en utmaning!! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering