Vecka 9 (8+2)

Både i går och i dag har jag haft ont i nedre delen av magen, så pass att jag fick ta alvedon innan jag gick och la mig. Det är säkert något som växer men det är lika otrevligt ändå, jag kan ju inte låta bli att ängslas lite över det.

Jag har drömt så mycket konstigt i natt, helknasiga drömmar som känns som de spelats upp som film i hjärnan. Jag har dessutom varit uppe 2 gånger i natt och kissat och sovit oroligt och ryckigt. Nu är jag lika trött som innan jag gick och la mig.

Magen har växt så den står rätt ut och jag ser tyvärr fortfarande tjock ut men för det tränade ögat så kan man se att det faktiskt är en bebismage.

I går var jag och hämtade alla mammakläder på vinden, det är nog dags att de kommer till användning igen. Det enda tråkiga är att jag har få bra tröjor, mina vanliga tröjor blir ju för korta framtill och åker upp.

Jag tror det blir en vända nästa helg till tråkiga HM, det är inte riktigt min typ av affär. Min kropp passar inte i deras kläder. Men de har ju en del mammakläder så...

****
Idag ska vi till en kollega och fika, hon har lånat vår symaskin för någon vecka sen och vill bjuda på fika som tack.

Sen blir det nog en promenad för vi har fått massor av snö, det har snöat oavbrutet i 3 dagar nu.

Kommentarer

  1. Har du kollat postorder företagen, typ Ellos och Hallens. De kanske har mammakläder som passar bättre.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé! Jag har beställt från Laredoute tidigare och om man verkligen följer deras storleksguide passar faktiskt kläderna. Borde ju vara så i alla webbutiker. Finns ju massor av mammaklöder på nätet och tröjor borde vara enklare än byxor i alla fall...

      Radera
    2. Tack, jag har faktiskt kollat på ellos nu, de hade riktigt mycket kläder.

      Bra tips :)

      Radera
  2. Brothers & Sisters har också :)

    /Annika

    SvaraRadera
  3. Kapp ahl har stora storlekar även om det inte är direkt mammakläder. Men ok att ha
    Innan magen blir för stor. Ellos postorder var ok, köpte en del där.
    Ahm66

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering