Vecka 8 (7+6) Tvillingar :)

I går tror jag att jag var hungrig hela dan, vi talar svältpanik. Nästintill i alla fall. Jag däckade redan vid 21 men först fick jag trycka i mig en macka, vaknade vid 04.00 och var hungrig och kissnödig och nu efter frukosten är jag fortfarande hungrig.

Läskigt att vara så hungrig, det är liksom helt tomt i magen.

Och denna energilöshet är så jobbig, jag promenerade till jobbet med en granne i går (som pratade oavbrutet i 20 min) jag var helt färdig efteråt (och under tiden) och hade kunna lagt mig i en snödriva för att ta en tupplur.

I går fick vi träffa en läkare jag träffat förut, han är så himla proffsig och trevlig. Vi såg två fina groddar med hjärtan som tickade, vi fick med oss en okey bild och han tyckte allt såg normalt ut men påpekade att det är för tidigt att säga någonting. De ligger i separata säckar och det var bra, de har även en tjock skiljevägg mellan sig vilket oxå var bra.

Nu tänker jag inte ropa hej förrän efter KUB, men roligt i alla fall. Maken tar det verkligen med ro, jag tror inte han har förstått vad som komma skall.

Vi firade med semla efteråt och jag har googlat lite på tvillingar och såg att svenska tvillingklubben har utbildning snart, men det känns lite för tidigt. Hoppas de har fler som vi kan gå på. Jag tror att det är bra att förbereda sig i vilket fall.

****
Jag tycker katten Robban är tröttare än han brukar, han vill bara mysa hela tiden. Han har ju i o f tre dagar att ta igen men ändå. Orolig blir jag i alla fall. Vi ska på återbesök nästa vecka och det känns skönt att de vill ha koll på honom.

Nu ser det ut som en alien:) Men i de mörka hålet högst upp ser man två skuggor






Kommentarer

  1. Hej!
    Har följt dig i flera år men aldrig kommenterat. Det har liksom blivit en vana att gå in och hälsa på dig på morgnarna när du brukar uppdatera. I morse var det extra spännt att gå in och läsa. Nu rinner tårarna! Grattis kära du!!! Jag håller alla tummar och tår för att allt ska gå fint och Isak får två småsyskon att kika på från sin molntuss. Beundrar dig som kämpar vidare och aldrig ger upp. Helt otroligt. Vilken styrka! Heja dig! Tycker så mycket om ditt sätt att skriva och berätta saker. Så mycket värme och humor. Kramar från Linda i Västerås.

    SvaraRadera
  2. Är så jäkla glad för er skull! Har läst din blogg länge och tänker ofta på dig fast vi inte känner varandra. Finns ingen jag vet som förtjänar detta mer
    än du! Underbara nyheter.

    SvaraRadera
  3. Supergrattis, dubbelgrattis!
    V. 8-9 kör vi igen oxå :) kram Annette

    SvaraRadera
  4. Jaaaaaaaa! Fy fan rent ut sagt vad glad jag blir!
    Som vi alltid sagt om våra tvillingar, dom hade vi samlat ihop till! Och det har ju verkligen ni också!

    Stort stort och varmt grattis!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  5. Hej och grattis till de två fina små! Ett härligt gravid- och babyår 2014 önskar jag dig! Har inte kommenterat på länge även om jag läst, men nu vill jag fråga hur du tänker kring sjukskrivning framöver?

    /Uppsalamamman?

    SvaraRadera
  6. Vilken revansch!! Vad glad jag blir för er skull, åh det är så häftigt!! Det finns liksom inte på kartan att det ska bli som förr, nä nu ska du få två barn, förstår dusjälv det? :-)

    SvaraRadera
  7. Bamse stort grattis till er!!!! Så jäkla kul, helt fantastiskt ju!!! Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Åh! En annan Lisa blir helt tårögd. Detta är så fint och bra! Heja! Och jag förstår att din man inte har fattat riktigt, men frågan är om du har det ;)

    SvaraRadera
  9. Åh vilken lycka att se de era två fina "skuggor" på bild!
    Blir så glad för er skull och nu ska det gå hela vägen har jag bestämt =).
    Sköt om dig och all världens lycka-till-kramar
    kommer från Lena och missarna.

    SvaraRadera
  10. Helt fantastiskt! Dubbelt grattis!
    Jag är helt övertygad om att det här kommer gå bra.

    Kram

    SvaraRadera
  11. JA!!! Vad skönt att det gick bra igår, jag tror jag var in 10 gånger tidigt imorse innan din uppdatering kom...

    Nu "knoll och tott" förstår ni att eran uppgift är att hänga kvar, utvecklas och må bra, för vet ni vad? Mamma och pappa har fått sin kvot av tokigheter redan och det är deras tur nu att bli en hel "stor" familj. Det är de mer än väl värda :-)

    Jättekramar
    /Åsa

    SvaraRadera
  12. Äntligen! Stort grattis till era två små!

    SvaraRadera
  13. Stort grattis! Att få tvillingar är fantastiskt häftigt! Kram

    SvaraRadera
  14. Underbart! Grattis allra finaste! Varma kramar!

    SvaraRadera
  15. Grattis! Jag håller tummarna för att allt går bra hela vägen!

    SvaraRadera
  16. Å vad underbart! Tvillingar, det är fantastiskt! Två småsyskon till Isak, härligt. Grattis grattis!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  17. Vad skönt att allt ser bra ut med de BÅDA små liven!
    Så glad!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Är så dålig på att kommentera i bloggen, men nu det är dags:-) Helt underbart, stort grattis och naturligtvis, lycka till!
    Kram Isse

    SvaraRadera
  19. Grattis i mängder!!!! Två på en gång låter underbart. Du fixar det galant, ta bara en dag i taget. Kramar /Lina

    SvaraRadera
  20. Blir så tårögd! Otroligt att ni fick se två tickande hjärtan! Grattis i mängder och massor till er båda!

    Annika

    SvaraRadera
  21. Ett stort grattis till er. Vad roligt med tvillingar. Jag har också fått tvillingar med hjälp av äggdonation i Riga. Det är så roligt med tvillingarna, det är inte så jobbigt som jag hade föreställt mig. Det är så bra att de har varandra under hela uppväxten plus den genetiska kopplingen. Lycka till nu med graviditeten och jag skall hålla alla mina tummar som jag har att det skall gå bra denna gången. Kram tvillingmamman

    SvaraRadera
  22. Grattis som fan! Fast jag fnissar lite när jag läser ditt inlägg, du har nog inte förstått det riktigt än va? Förstår att det måste vara apsvårt att ta in och ännu svårare att försöka njuta. Många tummar som hålls nu inför KUB o Nupp, denna gången bara måste ju allt vara bra. Och så ska Isak få bli storebror!

    SvaraRadera
  23. ååååå hela jag ryser.....

    Eran underbara Isak ska bli änglastorebror till två stycken. Han skickade vidare sin själv till två stycken som nu finns i magen och ska stanna där och växa till två friska och starka individer....

    Massor av kramar och stort LYCKA TILL!!!!

    Hoppas verkligen att Robban kryar på sig.... hur går det med de andra katterna, hur reagerar de när han är sjuk? En annan fråga, fungerar det med foderautomaten? Vi har funderat på att köpa en, rekommenderar du den?

    SvaraRadera
  24. Grattis grattis grattis!! fy tusan vad galet härligt och underbart. Ta god hand om dig nu,, finns inget som är viktigare än att du och familjen mår bra. Stor kram från Helsingborg

    SvaraRadera
  25. Så otroligt roligt!!! Grattis! Det kommer säkert gå så bra nu. Vad kul med tvillingar, hoppas att du får en bra graviditet. Lyckokramar från en som också har gjort en liknande resa som du. Men till sist kom sonen och nu väntar vi en dotter. Paff man blir hur allt kan vända i livet :-)

    SvaraRadera
  26. Grattis! Vad härligt att få det bekräftat och att allt ser bra ut! Håller alla tummar och tår för fortsättningen!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Åh vad härligt!!! Har 9 månaders IVF tvillingar och en 2.5 åring också från IVF. Följer din resa med spänning!

    SvaraRadera
  28. Åh så underbart!!!
    Fina fina små twinsen <3
    Kramar

    SvaraRadera
  29. Känns som alla redan har skrivit allt fint... Stort grattis och ät lite till :-)

    SvaraRadera
  30. STORT GRATTIS!!! Följt din blogg i flera år är så himla glad för er skull!!

    /Madde

    SvaraRadera
  31. Wow! Jättegrattis till underbara nyheter!

    SvaraRadera
  32. Så glad jag blir för er skull!! Varmt grattis!! Jag håller tummarna!! Vi själva har gjort 2 misslyckade IVF-försök. Nu väntar ett nytt försök under Mars månad. Kram<3

    SvaraRadera
  33. Så fina små ärtor!!! :)

    SvaraRadera
  34. Stort varmt grattis!! Nu får det hålla hela vägen, alla tummar hålls för dej mannen och grynen! Kram

    SvaraRadera
  35. Så länge du orkar oroa dig för katten, lär det inte vara någon fara med dig själv.

    SvaraRadera
  36. Stort grattis, håller tummarna hårt för er , Kram från en medmänniska

    SvaraRadera
  37. Så fantastiskt fint! Nu håller vi alla tummar och tår att allt går bra!
    Kram Henrika

    SvaraRadera
  38. Så underbara nyheter!
    Förstår att det är omtumlande för er. Jag kommer ihåg när vi fick se barnens hjärtan slå på skärmen, det är så häftigt!
    Nu SKA allt gå bra, det bestämmer vi. Snart springer ni och jagar två :)
    Många kramar från en ivf-tvillingmamma.

    SvaraRadera
  39. Jag har läst din blogg i ett par år men har aldrig kommenterat så nu är det väl på tiden. Ett stort grattis! Jag glädjs enormt med er och håller tummar och tår att allt går bra.
    Kramar från Johanna i Nya Zeeland

    SvaraRadera
  40. Tack alla fantastiska underbara ni för era lyckönskningar!

    SvaraRadera
  41. Underbart ju!!! Oj vad ni är värda detta! Grattis o många kramar

    SvaraRadera
  42. Stort Grattis! Så glad för er skull ♥

    SvaraRadera
  43. Jag har läst din blogg några månader och nu måste jag bara få säga grattis grattis. Två på en gång känns ju fantastiskt kul och jag håller tummar och tår för att det går vägen.
    By the way är ultraljudsbilden klockren!
    Kram
    -Jenny-

    SvaraRadera
  44. Finaste "alien-"fotot jag sett! :-) Massa grattis! Kram, mm

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering