Vecka 8 (7+4)

Stackars lilla Robban, han fick inte komma hem i går heller.

Han har väldigt höga gallsyror så i dag ska han göra ultraljud. De vet ju inte vad det är som slår ut tarmar och lever, sist trodde de att det kunde vara foderallergi så därför har han ätit ett allergifoder som är hydrolyserat, dvs proteinet är sönderslaget. Men uppenbarligen hjälpte inte det heller.

Vad är fel på vår lille kisse? Nu har det varit så här i 2 år och han har snart gjort alla undersökningar som tänkas kan.

Det är extremt tomt utan honom, ingen att bära runt på och pussas med. Å andra sida kommer maken i säng i tid, jag får laga mat i lugn och ro och sitta i soffan utan att behöva jaga honom i tid och otid, jag får dessutom sovmorgon.

Men vi saknar honom väldigt mycket. Hoppas han kommer hem snart.

****
Jag är så sinnessjuk trött, det är som det inte är någon hemma i hjärnan. Jag lite som en zombie på dagarna som bara längtar hem till soffan. När jag väl sitter i soffan längtar jag bara till sängen. Jag har ingen energi alls.

Jag småblöder fortfarande lite, har svårt att äta på morgonen och tycker magen vuxit lite.

Jag längtar till VUL i morgon, maken sa att han ville följa med. Roligt!

Jag behöver väl inte säga att tankarna far som jehu i hjärnan. Allt processas, planeras och begrundras. Jag oroar mig för katter, möblering, förlossning, sjukdomar, avbruten graviditet- ja listan kan göras hur lång som helt.

Undra på att jag är trött.



Kommentarer

  1. Go'morron!
    Följer dig varje dag och hoppas & hoppas allt går väl denna gång!
    -vännen, du låter vääldigt gravid! ;-)
    Du måste ta tillfället i akt och vila när du har möjlighet. Om du ändå sover dåligt på natten så lägg dig en stund på eftermiddagen. Kroppen behöver det. Det händer så otroligt mycket i kroppen under de tidiga veckorna i graviditeten. Försök småät om du fortfarande mår illa. Det låter kanske hemskt.. men kex på sängbordet till innan du kliver av sängen på morgonen. Ta dig tid att stiga upp på morgonen, sitt med benen nerför sängkanten ett tag innan du reser dig så du får igång blod o kropp innan du reser dig.
    Åh vad jag önskar dig all lycka! Jag tänker på dig, vännen!
    Stor lyckokram inför imorgon! :-)
    /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hoppas oxå det här går vägen. Fattas bara annat! Jag försöker vila på kvällarna men ofta är det ju fullt upp.

      Jag har ju alltid morgonmys med Robban ;) så på morgonentar jag det jättelugnt.

      Tack för din fina kommentar

      Kram

      Radera
  2. Förstår att det är mycket nu - jag hoppas av hela mitt hjärta att det här verkligen verkligen är gången allt ska gå bra. Att ni får en, eller två, perfekta små bebisar!

    Ni finns ofta i mina tankar och tummarna hålls stenhårt!!!

    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore ju fantastiskt. Jag hoppas oxå allt går bra men efter Isak vågar man inte hoppas så mkt.

      Tack för dina tankar och tummar

      Kram

      Radera
  3. En liten film, som snurrar på fejjan- om du är inloggad så kan du titta på den via länken. Vet inte varför jag tänkte på dig när jag såg den men tänkte att du om någon, säkert känner ingen dig med dina busar till kissar ;-)
    (Ett litet skratt är aldrig fel, mitt i all oro och väntan- hoppas nu bara länken funkar ;-) )

    https://www.facebook.com/photo.php?v=10151419710143179

    Anna i gbg....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar Simons katt, har sett alla filmerna men den är nig bäst;) precis så är det hemma varje morgon ;)

      Radera
  4. Tänker på dig varje dag även om du inte ser mig kommentera... Är mitt i min egen behandling nu och sitter och nojjar över samma saker som dig typ. Och då är jag inte ens gravid.... Men det vi har gått igenom sätter väl sina spår. Just nu är jag väldigt nojjig över varför de inte hör av sig om start för mitt östrogen. De sa igår morse att de skulle höra av sig efter att ha pratat med donatorn och självklart trodde jag att de skulle höra av sig igår. Du vet ju själv vilka 1000 tankar det väcker... Nåväl.

    Kram på dig och vila mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller mina tummar och tår för dig. Nu gäller det ;)

      Såklart de hör av sig. Vi kan nöja tillsammans över allt som finns.

      Kram

      Radera
    2. Har terrat dem så gott jag kunnat och tillslut fick jag svar att jag skall hämta ut nästa förpackning Synarela med eftersom de inte har fått tag på donatorn?! De sitter väl med alla kort på handen och tycker säkert inte alls det är konstigt av anledningar som jag inte vet... Men jag blir såklart ledsen och orolig. Fasen de sa ju att det var mig alla väntade på (min blödning och den kom i fredags...).

      Skönt att katten är hemma igen och lycka till i morgon!

      Radera
  5. Ja inte konstigt att du är trött =) Jag läser här varje dag men har inte skrivit så mycket, är lite bitter ska väll erkännas.. Inte på dig, men på allt.. Och nu vill mannen nog inte längre.. känslorna har svalnat av allting kring detta. Det är som en stor mardröm. Större än när vi fick sena missfallet tror jag, för då var vi ändå två att luta oss emot.. men även då vet jag att han vacklade.. så ja... Fan, fan fan. Men jag håller tummarna för Vul =) Och tror faktiskt, har den känslan, att denna gång går det hela vägen. Skulle hemskt gärna vilja rida jag med, men verkar hemskt dyrt, vad kostar det där du rider? Du behöver inte skriva vart men ungefär, för vuxna? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh :(

      Det lät inte alls bra. Jag hoppas ni hittar tillbaka till varandra igen.

      Jag betalade 275 kr på gamla ridskolan och nya tror jag låg på 320 kr. Sen rider man lite olika gånger / termin men mellan 9-12 ggr.

      Men jag drygade ut min ridning med att jobba i stallet. Då får man gratisridning ;)

      Kram

      Radera
  6. Tänker på dig, mitt råd ang. Fysisk träning är att ta det lite lugnt pga småblödningar. Du måste vila och samla krafter. Så klart är motion bra men i nuläget tror jag du skall vara försiktig, man vill ju inte riskera ngt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå. Här tas det så lugnt som det går. Inte många knop här inte. Man blir snabbt en soffpotatis.

      Radera
  7. Hoppas din fine lille katt snart är frisk och hemma igen. stort lycka till i morgon! Hoppas vi slipper vänta tills torsdag på ditt nästa inlägg efter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, känns både spännande o läskigt!

      I dag kom vår hjälte hem. Mattes hjärta.

      Radera
  8. Jag var sådär galet trött jag med i början. Satt t.o.m på en stol på jobbet och somnade till. :-)

    Tråkigt med Robban. Hoppas att dom hittar felet så han får krya på sig!

    Tänker på dig och hoppas och tror att du blir världens lyckligaste i morgon! ♡

    //cyberSyster

    SvaraRadera
  9. Så känner jag med. Jag skulle kunna göra vad som helst bara jag får sova.

    Han har verkligen vip på sjukhuset. Vi vill ju bara veta vad som är fel och vad vi kan göra så han mår bra.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till det lyckade ultraljudet. Jag kunde inte vänta tills du skrev inlägget.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering