Vecka 8 (7+0)

Ohhh! Ny vecka! Härligt!

Jag har bokat vul nästa vecka! De blir man remitterad till av min MVC så det var där jag sprang hela sommar/hösten och de var så skickliga. Det kostade 350 kr, det var lite svårt att få tider men hon tryckte in mig efter jag berättat min historia.

Skönt, en sak ur världen. Då är jag dessutom längre gången så då ser de mer om nåt inte är som det ska osv.

I dag ska jag dessutom försöka lämna sista blodprovet på HCG och progesteron. Hoppas de lyckas bättre idag.

****
I går mådde jag oxå bra hela dagen medans min kollega höll på dö av illamående. Hon kan ju gott dela med sig lite av symptomen tycker jag.

 Nu på morgonen är jag jättetrött, men det har nog mer att göra att jag vaknade kl 3 och inte kunde somna om. Jag avskyr dessa nattliga uppvaknanden som nu mer är beroende på att jag är kissnödig.

*****
I dag kommer snö och kyla! Äntligen blir det vinter!

*****
Från vårdguiden:

Nu växer livmodern och blir lika stor som en apelsin, men den går ännu inte att känna utifrån. Vissa behöver kissa mycket oftare än vanligt. En orsak kan vara att livmodern trycker mot urinblåsan.
Ett åtta veckor gammalt embryo som är två centimeter långtEtt embryo som är nästan två centimeter långt.Embryot är ungefär en och en halv centimeter långt. Än så länge mäts embryots längd som en rak linje från huvudet till stjärten.
Nu kan embryot göra några enkla rörelser. Armen har fått en armbåge, på händerna börjar fingrarna växa ut med simhud emellan, och tårna börjar utvecklas. Ögonen håller på att få ögonlock, men ligger ännu långt ut på sidan av huvudet. I munnen håller gommen, tungan och anlag för tänder på att bildas.
En liten del av tarmen ligger i navelsträngen strax utanför magen. Det beror på att tarmarna växer till så snabbt att de inte får plats inne i kroppen

Kommentarer

  1. Jag har inte haft någon symptom alls av att jag varit gravid. tog jätte lång tid innan det syntes på magen medmen nu sitter jag här och har två veckor kvar innan jag får hålla i bebisen. 7 år har vi försökt att bli med barn.
    Så stirra dig inte blind på symtom och njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men annars vet man ju inte att allt är som det ska?!

      Kram o lycka till

      Radera
  2. Toppen att få göra ultraljud, man vill ju så klart veta hur allt står till där inne när man gått igenom det ni har gjort. Har dessutom för mig att den egentliga kritiska gränsen för missfall är just 8 veckor, därefter avtar risken drastiskt, vid 12 veckor avtar den ytterligare. Men har man klarat sig fram till 8 veckor kan man alltså vara lite lugnare =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra! Ska blir skämt att göra VUL, så man vet.

      Radera
  3. Åh så härligt med ny vecka.. och att du fått tid för ultraljud.
    Håller tummarna som vanligt och hoppas att du får bra besked denna gång.
    Ha en riktigt skön fredag!

    Kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering