Vecka 7 (6+1)

Jag tänker också att vi får tvillingar som en sorts kompensation, jag tycker det är en fin tanke. Jag vågar dock inte hoppas för mycket för jag vet att det är svårt att behålla båda tvillingarna, jag läste nån siffra på det men det har jag glömt bort nu. Det känns förstås fortfarande overkligt och det är miljoner veckor kvar till 12-veckors gränsen.

Illamåendet kommer och går, efter ha ätit i går när vi var och shoppade släppte det helt och än så länge har det inte kommit tillbaka. Det är jag oerhört tacksam för. Däremot blöder jag lite till och från, mest på förmiddagen och sen slutar det helt tvärt.

Jag har nu bunkrat med kex, rån, skorpor och russin. Nu ska jag väl ändå klara mig, ingefära och rå potatis lät verkligen inget gott så det avstår jag nog i från.

I natt  (03.30) vaknade jag av katten Robban som skrek som en gasell, jag körde upp maken som fick gå ut och natta om honom, men sen kunde jag fasiken inte somna om. Jag tror inte jag somnade förrän efter 5 och sen var jag helt död när jag vaknade.

****
I dag ska jag i väg och rida uteritt. Regnet öser ner så det känns inte särskilt lockande, rida i regnbyxor är både obehagligt och halt på sadeln. Jag tänker dock att detta är sista gången jag kommer att rida på ett tag, sen tar jag en paus.


****
Tack för alla era fantastiska kommentarer, mail, sms och fb. Ni som erbjudit er att skicka mediciner ska ha en extra eloge. Vi vet ju alla hur svårt det är för mig att få tag i medicin trots två gynekologer :)

Kommentarer

  1. Jag har läst en artikel från 2003 där man jämfört graviditeter från IVF, med tvillingar respektive "enlingar" (eller vad man säger). Fick plus, v 2-3, imorse på RD 12, så nu måste jag förstås noja över missfall istället. Borde nog köpa en bok om GAD.

    I alla fall - missfallsrisken per enling var 21 % innan hjärtljud observerats och föll till 12 % efter det.

    Per tvilling var missfallsrisken före och efter hjärtljud 11% respektive 7 %. Alltså, lägre missfallsrisk per bebis, det är intressant!

    Studien kikade inte på ED patienter utan de som gjort vanlig IVF med ICSI, men å andra sidan var ju då embryona inte ett resultat av ett piggt och ungt ägg!! Kram, Skade

    SvaraRadera
  2. Hurraaaaa! Grattis. På första försöket och allt ;).

    Haha;k) vi kan ha gad ihop 😄

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Gad- klubben -för oss som alltid har glaset halvtomt". Vi skulle få halva Norrland som medlemmar direkt. Allvarligt talat så är jag väldigt tacksam för att ha plussat, särskilt med tanke på vilken kamp det kan vara att nå såpass långt. Och går det inte den här gången så finns det ju gott hopp om att nästa vända ska funka. /Skade

      Radera
  3. Hej Cecilia!
    Har följt dig sedan plusset i våras men inte kommenterat än.. Stort grattis!! Jag håller alla tummar, tår, tassar o hovar jag kan samla ihop =) Klart det är en kompensation med tvillingarna!
    Jag mådde fruktansvärt illa under graviditet två.. Det som hjälpte var att äta ofta, knapra morötter tex.. Sen drack jag ingefärs-the, hjälpte mkt!! Lycka till!
    Vilken ridskola rider du på? Har jobbat som ridlärare o har fortfarande hästar o rider, inte i Sthlm.
    Massa kramar o grattis igen!!!
    Med vänlig hälsning Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Egen häst!, Din lyllos :-) Jag förmodar att du också red när du var gravid?

      Jag rider i utkanten av Stholm på ett privatdrivet stall.

      Tack för dina fina gratulationer.

      Radera
    2. Jag red så länge det kändes bekvämt, tids nog så sitter ju magen utanför kroppen o då var det lite obehagligt i trav.. Slutade runt v 25.. Men det där gör man ju som man känner för! Skillnad oxå på om det är ens egna gamla kamel eller en häst man inte känner.. Jag mådde väldigt illa av att skritta i början kommer jag ihåg, sjösjuk typ. Men det är så kort tid i livet man är gravid så det är ju inte värt att "offra" nåt, ridningen kan man alltid ta upp senare! Det är det fina med den sporten 😊

      Radera
  4. Jag är glad för er skull. Jag hade velat ge dig medicin om jag själv inte var mitt uppe i detta. Jag är glad att andra har erbjudit dig medicin.

    Jag förstår att det är en lång väntan till vecka 12.

    Har du en gynekolog som du kan göra ultraljud hos i vecka 12?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Jag förutsätter att MVC bokar in mig som förra gången..

      Radera
  5. Det är så fantastiskt alltihop! Plus igen och nu två små därinne! Grät av glädje är jag såg att du plussat igen och nu detta. Önskar av hela mitt hjärta att detta går hela vägen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, go du. Tack vad rart av dig!

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering