Vecka 6 (5+6)

VUL i dag! Äntligen!

Och nu kommer världens gnälligaste inlägg för just nu är det VÄLDIGT synd om mig.

Hela morgonen har det värkt under revbenet på höger sida, jag gissar att det är levern som spökar igen som den gjorde i våras. Lite google gjorde mig inte heller klokare. Jag funderar på om jag ska beställa labbprover och kolla levern och lite andra prover själv i stället för att kontakta någon sorts sjukvård. Fast jag avvaktar lite och ser hur det utvecklas, det kanske bara är nåt tillfälligt.

Samtidigt så har jag mått illa både i går och i dag vilket gör det lite svårt att äta frukost. Frukosten smakar mest konstigt och yoghurten smakar som någon spetsat den med avloppsvatten.

När jag höll på klä mig kände jag hur allting snurrade i huvudet och jag fick stappla tillbaka till sängen för att inte svimma. Fy så läskigt.

Nu blöder jag också, lite mer än innan. Inte oroväckande mycket men tillräckligt för att bli lite orolig.

Det var väl det då, en ganska imponerande lista med tanke på att klockan bara är 09.20 måste jag få säga.

****
Gårdagen var inte så lyckad den heller. Jag har letat biofilmer och tider då vi fått biobiljetter i julklapp och blev jätteglad när jag hittade Hobbit utan 3d. När jag beställt såg jag att det krockade med uteritten på lördag. Hur tänkte jag nu?

Så efter 20 min köande till SF kundtjänst fick jag reda på att de inte kunde hjälpa mig utan vi måste gå till en riktig biograf och byta in dem. mm.. Vi har verkligen en biograf nära oss. Not.

Underbaraste Ahms som jag har även på FB skrev ett jättefint lycka till hälsning tills i dag där hon hoppades vi skulle få se två små. Problemet var att hon råkade lägga det på min tidslinje istället för att skicka det som meddelande.  Det gav mig nästan hjärtinfarkt och jag undrar hur många som hann läsa det innan jag lyckades ta bort det.

Ingen har hört av sig i alla fall. Nåja. Nu slipper jag ju säga nåt till dem i sf :)

****
Avbokade ridningen då jag inte känner mig i skick att rida, men jag åker dit ändå och tittar på. Tråkigt att man måste avboka så tidigt för jag kanske känner mig bättre i kväll.

****
Fick äran att ha vår skyggiskatt i knät i går, andra gången på 2,5 år. Vilken ära.


Kommentarer

  1. Hoppas att du mår bättre snart. Morgonillamående hör ju till ditt tillstånd just nu men det onda under revbenet tycker jag att du kan vara utan.

    Jag hann inte se nåt på FB alls och jag som är sjuk just nu har nog inte missat nåt som skrivits där =)..

    Lycka till idag!
    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. Lycka till idag! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. mamma till 3 och mormor till 102 januari 2014 kl. 10:03

    Oh vad detta är spännande.

    Lycka till idag och i framtiden.

    Hälsningar Trelleborg.

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna :)
    /Vivela

    SvaraRadera
  5. Håller allt av tummar, kryssar fingrar och tår.
    Beklagar igen att jag var så klantig igår.
    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  6. Lycka till idag!!

    Kram JVJK

    SvaraRadera
  7. Du låter gravid!! Stort lycka till idag!!!

    SvaraRadera
  8. Hoppas du uppdaterar redan idag och inte håller oss ända tills imorgon, det fixar inte jag...
    Sarah

    SvaraRadera
  9. Håller mina tummar hårt för er skull i dag!!
    /Linda i Skåne

    SvaraRadera
  10. Hoppas att det har gått/går bra på ert VUL idag! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  11. Åhh vad jag hoppas att allt såg bra ut idag - har tänkt på er massor!!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad du funderar mkt på provtagning hit o dit hela tiden. Jag jobbar på vårdcentral och vill säga att prover är inte hela sanningen. Allt visar sig ej på prover. Just därför skall du träffa läkare som bedömer utefter symtom. Jag vet av egen erfarenhet att tex cancer i levern inte behöver ge avvikande provsvar. Just därför är det en läkare med kompetens som skall ordinera ev. Prover och ta ställning till provsvaren. Ibland behövs Rtg el ultraljud tex.

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  14. Oj. Så fel det blev. Jag menade inte att skrämma upp dig. Tror definitivt inte att du har någon allvarlig åkomma. Ville bara förklara provers betydelse/ kram helen

    SvaraRadera
  15. ååå jag e så nyfiken för att höra hur VUL gick idag.... hoppas verkligen att ni fick dubbelt upp både av innehållet i din mage och av BM att allt såg bra ut så det blev tummen upp....

    SvaraRadera
  16. Du tänker verkligen hålla oss på halster till imorgon. Jag hoppas så jag hoppar!

    Hoppas hoppar hoppas hoppar
    Kram

    SvaraRadera
  17. Åh vad jag hoppas att du uppdaterar oss snart! Jag håller fortfarande tummarna. Jag har gått in och kikat flera gånger idag och nu i kväll gör jag det typ varannan minut. Håller tummarna så jag får kramp!

    SvaraRadera
  18. Ni är så otåliga ;-) Och goa!

    Det kommer ett inlägg men det kommer nog inte förrän i morgon bitti..

    Kram på er <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur ska man nu kunna sova? :) Fast ett livstecken känns ändå lugnande.

      Sov så gott!
      Kram

      Radera
  19. Hur går det? Nu börjar jag bli ordentligt orolig! Hoppas på ett lugnande inlägg!

    SvaraRadera
  20. Jag kommenterar aldrig annars, hittade din blogg för några månader sedan av en ren slump. Hoppas så innerligt att ni fick ett bra besked idag!! Jag håller tummarna av hela mitt hjärta.

    SvaraRadera
  21. Kan du inte bara skriva ett eller två ord? Typ "Bra" eller, gud förbjude, "Mindre bra"?

    SvaraRadera
  22. Nu tänker jag vara positiv... Hade det varit ett mindre bra besök idag och VUL hade varit mindre bra så hade du skrivit om detta, vi vet vid detta laget att du har ett stort stöd i oss...

    Därför tror jag att ett inlägg kommer imorgon och att det kommer att innehålla bra saker, ni vill med all rätt suga på er tvillingkaramell...

    KRAMAr i massor från en som hoppas hon har rätt ;-) dvs att det är positivt VUL

    SvaraRadera
  23. Många kramar. Jag hoppas att allt gick bra.

    SvaraRadera
  24. Nu är det imorgon bitti. När får vi veta? Hoppas, hoppas allt såg bra ut.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering