Uppror på jobbet

Eller nåja, lite i alla fall. Det tog nämligen 2 timmar efter chefen kommit tillbaka från semestern och ilskna medarbetare var ett faktum. sorgligt och bedrövligt och till slut var det flera som sa att de inte vill stanna kvar där.

Så jag kallade ner den högre chefen och vi hade ett litet möte där jag tillsammans med en kollega rakt och ärligt talade om att om det inte blir bättre kommer det nu bli en massuppsägning. Men vil vill inte sluta, för vi gillar arbetet, varandra och gemenskapen. Vi ogillar röra, ostrukturen, organiseringen, osynligheten och stressen som uppstår.

Så vi får se vad som händer, om nåt händer. Men det var skönt att bli lyssnad på i alla fall.

Jag har nu sökt 2 jobb, båda två var på uppmaning av deras chefer och en av dem har inte ens annons ute.

Vi får väl se.

****
I går delade jag ridskolans inlägg om plats i grupperna och en från ridlägersgruppen har nappat. Spännande! Hon är bra mkt duktigare än oss och har skinn på näsan men jag gillar henne, vi var på brunch hos henne för någon vecka sen.

En i min gamla ridgrupp vill komma och titta på oss och se om det är nåt för henne.

Jag gillar min ridskola och är så glad att jag bytte.

****
Når som jag inte gillar är min pensionärsvärk, det här är ju bedrövligt. Axeln är fasiken värst. Nu vågar jag ju inte äta värktabletter utan smörjer med voltaren som jag nu fått eksem av. Inget funkar bra förutom kylkudden som jag nog får kylskador av.

Nu ska jag till kiropraktorn, måtte han kunna hjälpa mig.

har man tråkigt kan man alltid leka sköldpadda..


Kommentarer

  1. Värk-gel får man inte använda som gravid, så det kanske inte borde användas såhär nära inpå försök :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering