Tidsschema för FET på tisdag

Och här kommer det gedigna schemat för er, mig och min GAD :-)


Dag 1
08.30 Åker till flygplatsen
10.25 Flyget går
12.40 Framme i Riga
13.00 Shuttlebuss till kliniken och lämnar blodprover
15.00 Checkar in på hotellet
pustar ut
16-19 motionerar ner till stan och äter middag och shoppar
19-22 okynnesduschar, slöar och längtar efter maken

Dag 2
11.00 Checkar ut
strövar runt, äter lunch
13-16 Förhoppningsvis återföring av två små embryos, samtal med läkare mm.
Lika bra att åka till flygplatsen?
18:45 Flyget går
19.00 Landar (tidskillnad)
19:15 Kramar maken
20:00 Hemma

Jag är lite osäker på om jag ska checka in väska osv först för att sen ta mig till kliniken, men det är skönt att få alla prover klara å andra sidan. När jag kommer dit ska det vara -12 och när jag åker +2, så det blir något sort mellanting på kläder. Tyvärr blir det nog någon otymplig dunjacka.

Packningslista

  • Ipad
  • Ifån
  • Laddare
  • underkläder
  • vantar
  • Necessär
  • Mediciner
  • bok
  • biljetter
  • pass
  • växlade pengar

I går provade jag faktiskt Lergigan, jag tog dock bara en halv. Men jag har sovit rätt okey, jag vaknade vid 4 och somnade om till 6. Sen låg jag och myste med katten Robban till 8 och slumrade lite.

Det är väl godkänt tycker jag, det är ju mer sömn än jag brukar ha. Jag känner mig inte heller dåsig nu som jag trodde jag skulle göra. 

Sen har jag ju googlat ihjäl mig på sertralin och det verkar vara 2 läger- en för och en emot. När jag läser hur alla andra har det, så mår jag ju bra mycket bättre än dem så frågan är om det har någon effekt på mig.

I fredags hade vi en diskussion på jobbet om att gå på julbord och afterwork osv, det är ju det absolut värsta jag vet. Jag avskyr att gå på sånt med jobbet. Jag har en hel lista av hemska saker som kan hända i mitt huvud. Men det är bra mycket svårare att få arbetskamraterna att förstå, de tycker ju det är jättekonstigt. Jag tycker oxå det är svårt att förklara, jag har ingen riktigt logisk förklaring förutom att jag bara inte kan gå, jag försökte berätta men de tittade lite konstigt på mig. 

Ibland är det bättre att ljuga..(men nu vet ju alla att jag går på utredning och träffar psykolog)

****
Foderautomaten funkar sådär, nu inbillar jag mig att alla katter svälter. Oroar mig till döds.

Nu blir det promenad, vi har -12 grader.



Kommentarer

  1. Det är detta som gör dig så underbar! Du vågar försöka berätta. Hur modigt och starkt är inte det?!? Men du har rätt i att det är svårt att få andra att förstå saker som ligger långt bortanför deras referensramar och att det oftast är enklast att strunta i det eller dra en vit lögn.

    Någon gång framöver vågar du kanske även utmana dig själv och din ångest och gå på ett julbord eller afterwork. Jag som inte heller är mycket för sådana saker, då jag oftast tycker det är rätt tråkigt (nyfiken på din lista där om vad som kan gå snett?!?), måste allt som oftast också tvinga mig till det för att förbättra samarbetet med de kollegor som tycker detta är det viktigaste som finns i livet.

    Kommer tänka på dig under resan och hålla tummen för två små fina!

    Låter ju bra med lergiganet - behövligt och skönt att få bättre sömn för att orka. Och det finns nog inga sanningar om sertralin, då preparaten ändå är så pass nya - man måste nog tyvärr väga själv, gissa, och gå på det som känns rätt. Alltid lätt som utomstående att säga det ena eller andra, men jag tror du kommer finna ditt svar själv, då du ändå har så god självkännedom.

    Varma kramar i den härliga kylan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsch, nu gör du mig generad. Jag är inte modig eller någonting.

      ohh, listan av saker som kan gå snett varje dag är giganstisk!

      Kram

      Radera
  2. mamma till 3 och mormor till 109 december 2013 kl. 06:08

    Stort Lycka till på tisdag och framöver.

    Hälsningar Trelleborg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering