Ruvardag 3

Och gårdagens intervju då? Jag vet inte, jag måste nog få lite hjälp av er att strukturera upp tankarna, hitta bra och dåliga saker.

Bra saker
-Roligt jobb, bara sånt jag är utbildad för och har jobbat med förut
-Alla verkar trivas och har jobbat ett tag
-Trevlig personal och trevlig chef (första intrycket)
-Kan bli långvikariat
-Trevlig lagom liten arbetsplats
-Förhoppningsvis högre lön
-karriärmöjligheter


Mindre bra saker
-Arbetstiden är 8-17 och varje torsdag till 18, (fredagar till 15) (jag jobbar nu 8-16.13)
-restid med bil på ca 20 min i ej rusningstrafik. Rusningstrafik 30-50 min (nu har jag 8 min)
-Måste bilpendla istället för att cykla, dyrare bensin
-Gratis infartsparkering men de ska flytta och då vet vi ej vad som blir med parkering
-Jag måste byta ridkvällar, där jag verkligen hittat rätt nu med perfekt grupp och tid.
-Stackars katter
-ej fast tjänst

Jag vet inte. Vad tänker ni? De ska ringa på referenser nästa vecka. Mitt jobb jag har nu är ju väldigt knasigt med en dålig chef, men de praktiskarna fördelarna är ju enorma.

Jag tänker att om jag är gravid stannar jag kvar utan tvekan. Men annars?

*****
Ännu är vi i början i ruvarbubblan och jag känner mig lugn och förberedd på vad som komma skall. Men av erfarenhet vet jag att snart kommer ruvarångesten att komma som en bomb.

Jag tar alla tabletter slaviskt och extra progesteron för att säkra upp. Innan jag somnade i går bad jag en bön fast jag inte alls är troende. Snacka om desperat.

Jag vill även välkomna nya följare, ert stöd betyder mycket.

Glöm inte kika på Lilla vildas Cecilia mössor, de är snygga och är en ära för mig att få ha en alldeles egen mössa.

Jag snodde bilden från din sida, hoppas det var okey :)

Ceciliamössan

Äntligen har alla tre kommit på hur man får mat.

Kommentarer

  1. Bra saker: närmare tant! :)

    Du kan inte ta tjänstledigt för att prova?

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det, men min chef kan lika gärna sätta sig på tvären.

      Kram

      Radera
  2. Hej! Jag har halkat in på din blogg vid lite olika tillfällen då jag själv har svår endometrios och gör ivf. Inget försök har dock tagit sig... Jag läste i din presentation att du opererat bort dina äggledare och undrar varför? Önskar dig all lycka med detta försök och hoppas det resulterar i en frisk skrikande bebis om cirkus 9 månader :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var tråkigt att höra, endometrios är en riktigt kass sjukdom :(

      Jag har tagit bort äggledare och 1 äggstock för att de var helt igenvuxna av endo, de kunde inte ens se dem i alla gegga i magen.

      Tack, och detsamma till dig!

      Radera
    2. Jag undrar var du gjorde din op? Jag opererades på Sofiahemmet och de ville inte röra någonting, eller de kunde inte sa de, eftersom allt satt ihop och var rädda att skada tarmen. Jag blev nyfiken när jag såg att du tagit bort äggledarna pga att jag har en säcktuba (vad man kan se på VUL) som försvårar embryots inplantation. Vet du om du hade säcktuba i dina äggledare? Så i din presentation att du fick plus det 3:e försöket efter op? Fick du något som helst plus innan op:en? Nyfiken eftersom jag står i valet och kvalet ifall jag ska försöka kriga för en operation. Inte ett enda plus har jag fått på 6 försök, trots "topp" embryon.

      Radera
    3. Jag gjorde den via endometrioskliniken på Huddinge. Jag hade såna otroliga sammanväxtningar och äggledare och äggstock var helt fyllda med blodcystor och endo. De hade inget annat val

      Jag har har aldrig tänkt på att det är 3 gången efter operation utan räknar alla gångerna. Men kanske du har rätt? Det kanske har ett samband?

      Jag ALDRIG fått ett plus på 13 år förutom i maj med lilla isak och nu.

      Alla mina embryon har oxå varit tipptopp. och min endo har bara blvit värre med varje försök.

      Radera
    4. Kan jag maila dig? Behöver fråga lite saker ang detta. Stort grattis till ditt plus! :-) kram

      Radera
    5. Självklart. Mailen finns här till höger

      Radera
  3. Jag skulle nog tacka ja till jobbet, även om du plussar. Vantrivsel är inte bra och det kan vara nyttigt med en ny miljö, även om det är påfrestande med att börja nytt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering