Ruvardag 10

I går var jag tillbaka på intervju nr 2 och fick träffa chefen som berättade mer om verksamheten. Det är mycket större än jag trodde, de har många projekt och vill gärna ha fler projekt. Där jag ska jobba så är de 2 st där man handleder grupper och individuella planeringar. Hon frågade om hon fick ringa min chef. Visst gör det. (vad det nu är för nytta med det)

Sen fick jag träffa den ena av medarbetarna som berättade mer konkret hur de jobbade, vad de gjorde och att de måste visa resultat. Hon var otroligt sympatisk och jag tyckte om henne på en gång. Hon sa att det inte var stressigt men rörigt. Mycket samarbeten med myndigheter och många projekt. De jag ska jobba med har varit där i många år.

De frågade lite om mig och jag berättade, hon frågade om barn och jag sa att vi hade en som som dog men att vi gärna vill försök igen.

Vi prata lite om konsekvenser och fördelar. Sen när jag skulle hem lånade jag deras personaltoalett där de hade klistrat upp citat, gruppbilder och en massa roliga saker. De verkar vara ett roligt gäng.

Sen pratade jag med den andra medarbetaren på fb, och berättade läget. Hon sa kör! Det ordnar sig! Vi vill ha dig. Så pratade jag med maken som sa kör!

Så när jag åkte till stallet hade jag bestämt mig; jag ska byta jobb! 2000 kr i löneförhöjning, ett vikariat, längre dagar och längre resväg.

Men nu på morgonen efter jag testat så tänker jag: Är jag dum i huvet? Jag kommer vara där från mars-juli och sen då? Där måste jag jobba på som attans och visa hur duktig jag är för att få en ev fortsättning. Sen kanske jag inte får komma tillbaka? Försöka klämma in MVC och KBT är ju kört på en ny arbetsplats. Där måste jag bara visa framfötterna.

Jag ska ringa henne på måndag och säga som det är. Så får vi se om jag gräver min egen grav eller inte.

*****
Jag testade redan i onsdags på ruvardag 7, efter jag skrivit inlägget tänkte jag: Äh, va fan. Lika bra. Och vilken chock!

Gode gud, jag är gravid! Så nu har jag hållit på testat ihjäl mig med 400 stickor typ och alla visar samma!

Vilken vecka är jag i? Jag gjorde blasto 11/12.





Kommentarer

  1. Åh C! Jag tror jag dör! Blir så otroligt lycklig för er skull. Så galet glad!
    Kör! Byt jobb! Få ett syskon till Isak. Bli lycklig!

    Stora stora stora kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaaaaaaaaaaaa!
    Vilket flyt! Nytt jobb och plus på stickan. Kör på!!
    God Jul och Kram!
    //RigaMaria

    SvaraRadera
  3. Men du!!!! WOW!!!!
    Och du berättar det inte förrän allra sist i inlägget, man bli ju alldeles knasig....

    G R A T T I S!!!!

    Jag håller alltså fast vid min teori, att nu har din kropp fattat är det är ok att vara gravid, det är inte fel, det är inget kroppen ska stöta bort - utan behålla!!!

    Åååååå jag blir så glad för er skull!!!!
    (Trots att jag nu är typ ensam bitter igen... hihi)

    KRAM KRAM KRAM!!!

    SvaraRadera
  4. Stort Stort GRATTIS !! Jag läser din blogg sen länge, är väldigt dålig på att kommentera tyvärr, men nu känns det ju bara helt tvunget.
    Blir så otroligt glad för din skull. Lycka till med allt framöver.
    //Annica

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir för din skull! Grattis till plusset :) /Christine

    SvaraRadera
  6. Men Cecilia!!!! Du väntar tills slutet att skriva det!!! När jag läste det brast jag ut i gråt, sade "men gud!" och lade handen för munnen, vilken chock!! Guu vad glad jag blir, min dag blir så mycket bättre nu! Igår hände lite skit som gjorde mig lite ledsen men nu har du fått mig gladare! Åh jag ville inte skriva nåt när du skrev att du hade ont i brösten och kände mensvärk, precis det jag kände när jag plussade. Men grattis, lycka till och kram och byt jobb om du känner att du får mer ro i sinnet!!

    SvaraRadera
  7. Stort grattis!!! Håller alla tummar och tassar och tår nu!!!

    SvaraRadera
  8. Åh, GRATTIS!! Blir så glad! Vilka starka plus så här tidigt....det kanske är två. :) /Anna

    SvaraRadera
  9. Gud va kul! Detta blir kanon. Jag är også övertygad om att det var det Bästa att köra på direkt försök.
    Googla due date calculate. Så får du se hur långt det är. Vecka 4 pluss några dagar vill jag tro.
    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  10. 4+1 BF 29 augusti <3

    Ahm66

    SvaraRadera
  11. UNDERBART!!!!!!
    Blev så glad när jag läst hela ditt inlägg!
    Kram Titt

    SvaraRadera
  12. Men va roligt, stort grattis:-D:-D:-D

    SvaraRadera
  13. Ja! Ja! Ja!
    Stort grattis! Heja Isak och syskonet!

    SvaraRadera
  14. Åh herregud, mina böner är besvarade!! Jag trillar av stolen. Lyckaaaaaaa

    SvaraRadera
  15. Men jisses så underbart!!!! Höll ju på att få fnatt då jag kom till meningen "nu på morgonen efter att jag testat".Satte kaffet i halsen.. Grattis och all världens lycka till.
    Försök att inte oroa dig för nya jobbet och hur det blir sen ifall att det och det händer...och allt sånt som rör sig i huvudet.. Det viktigaste är ju att ni får er familj och sen löser sig nog det mesta ska du se.
    Grattis i massor från
    Lena och missarna

    SvaraRadera
  16. Älskade, underbara - GRATTIS!!!! Nu håller du verkligen på att få det du förtjänar: syskon till Isak och ett jobb, som du förhoppningsvis kommer att trivas på och må bra av. Och närmare mig! :D

    Äntligen blåser vindarna åt rätt håll. Gråter glädjetårar just nu...

    Varmaste kramar!

    SvaraRadera
  17. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! Grattis! Nu gråter jag
    glädjetårar. Fantastiskt underbart!!!!

    SvaraRadera
  18. Grattis till plusset och nytt jobb! Vilka fantastiska nyheter! Kör på! Vill de ha dig så vill de ha dig, inget att tveka på! Grattis grattis grattis grattis! HURRA!

    SvaraRadera
  19. Åh grattis!!!! Nu kommer Kommer det gå vägen! Det känner jag på mig. Kram. Annette

    SvaraRadera
  20. Men ÅHHH va glad jag blir, tårarna rinner till och med. Stort grattis till plusset OCH nya jobbet. Jag tror att det kommer bli jättebra. Du får hitta en MVC med kvällsöppet. Känner på mig att det kommer gå bra denna gång.
    Kram!!

    SvaraRadera
  21. Grattis, grattis, grattis!!! Nu kommer det gå vägen!!

    SvaraRadera
  22. Jaaaa, jaaa, jaaaa!!!! VÄRLDENS STÖRSTA GRATTIS! :-)
    Blir så galet glad för din skull! Hur glad ska inte du vara?! Tihi! :-)))))
    Puss på dig hela dagen från Helle & Viggo

    SvaraRadera
  23. Underbara människa! Vad roligt!
    GRATTIS!!

    Kramar, kramar, kramaaar

    SvaraRadera
  24. Stort grattis! Har suttit här hemma och tummat för er trots att ni är totala främlingar! Gud vad jag hoppas att this is it nu! Nu ska det gå! Grattis igen och God Jul - önskar er ett fantastiskt nytt år också!! :)

    SvaraRadera
  25. Men här är det läge för ett dubbelt grattis.
    GRATTIS till plusset och grattis till nytt jobb!
    Det där med jobbet löser sig, så gå inte och oroa dig för det nu. Fokus på magen nu. :)

    Massa kram

    SvaraRadera
  26. Grattis!!! Har hoppats så för eran skull! Fick känslan av att du var gravid redan när du skrev om att du hade ont i brösten, mensvärk och humörsvängningar. Jag är verkligen riktigt glad för eran skull! Hoppas verkligen allt går vägen den här gången, det förtjänar du!

    SvaraRadera
  27. Mej oj vad roligt.. grattis till så många plus :) sen tror jag verkligen det är helt rätt att byta jobb. låter som en mycket bra arbetsplats där du som person får en chans att växa... på mer än ett sätt :)

    SvaraRadera
  28. JAAAAAA! Åh vad glad jag blir. Stooooort stort grattis. Jag håller alla tummar och tår att allt kommer gå perfekt den här gången och att du håller i ett levande barn om 9 mån! :)

    SvaraRadera
  29. Sitter här med gåshud. Så underbart! Stort grattis till pluset! Är så otroligt glad för er skull
    Kram från Camilla

    SvaraRadera
  30. Åhhh vad roligt, stort grattis!! Har följt dig ett tag nu och hoppats så innerligt att det ska gå vägen. Tjohooo!! :D

    SvaraRadera
  31. Åh vad roligt! Grattis och lycka till, jag håller tummarna! Kram

    SvaraRadera
  32. Men HOLY!!!!! Hurra, hurra, hurra! Grattis! Nu jävlar på ren svenska! Vilken oerhört bra jul det här blir! Kramar i massor!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  33. Såg bara bilden och gick igång, läste först bara om din graviditet :) Men nu läste jag resten. Berätta vad ni varit med om tycker jag, så hon förstår hur sårbart allt är, så hon förstår vad du utsätter dig för genom att ta ett vik. Klart du ska gå till MVC, fattas bara annat. Jätteviktigt för dig ju att kunna få se att allt är ok och så. Go for nytt jobb, helt klart tycker jag!

    SvaraRadera
  34. Byt jobb och det är helt OK att hålla käften! :-) Du behöver inte alls vara ärlig! Jag vet dock hur du känner, för jag är likadan... Jag är superglad för din skull!!!! Kör på magkänslan nu. Det är du värd! Skit i skallen och lyssna på kroppen. Det kommer att lösa sig med jobb senare. Precis som alla andra skrivit får driftiga personer som du ALLTID jobb, bara det att du JUST NU inte vet och det skrämmer dig.

    Hoppas det går lika bra för mig under senvintern. Lite avis blir jag ju ;-)

    Måååånga kramar!

    SvaraRadera
  35. Jag följer utan att kommentera (har fått en son efter MÅNGA IVF:er), men nu måste jag bara skriva. Stort, stort grattis!!! Jag bara ryser och är så glad för er skull!!!

    SvaraRadera
  36. Grattis, vad underbart! Kram!

    SvaraRadera
  37. JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  38. Wohoooo! Så jäkla glad jag blir, grattis x 1000!

    SvaraRadera
  39. Åh sådan härlig julklapp!!! Stort grattis. Så otroligt glad jag blir för er skull.

    SvaraRadera
  40. Jaaaaa! Världens största grattis! Klart du ska ta chansen att utvecklas och vara lycklig, byt jobb och fortsätt växa! <3

    SvaraRadera
  41. Grattis grattis grattis!!!! Tår i ögat av lycka!!

    SvaraRadera
  42. Wow! Säger som alla ovan så himlarns grattis! Jag har tänkt på dig o hoppats på testresultat trots ingen aning om vem du är.
    Hittade till din blogg när jag googlade på äggdonation - för tre veckor sedan donerade jag 21 ägg till en IVF-klinik och är väldigt spänd på vad det blir av dom äggen. Ville få veta hur det är ich känns och hittade dig. Ska bli så spännande att få fortsätta följa dig! Håller alla tummar! Stor kram och grattis!

    SvaraRadera
  43. Åh, vad fantastiskt roligt!

    SvaraRadera
  44. Grattis! Grattis! Grattis! Det finns lite godhet i världen trots allt.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  45. mamma till 3 och mormor till 1021 december 2013 kl. 16:15

    WOW............vad underbart.
    Nu gäller det............Bebis och nytt jobb.
    Vilken underbar julklapp.
    Lycka till.
    God Jul och Gott Nytt År.

    Kram från Trelleborg

    SvaraRadera
  46. Åhhhhhhh såååå roligt!!!!! Blev så glad att jag skrek till här :-D
    Många många kramar
    Nenne

    SvaraRadera
  47. Tänk att man kan bli så glad fast jag inte ens känner dig. Stort grattis till er, den här gången går det vägen det är jag säker på! Försök njut av stunden nu och sköt om dig! Hälsn. Mona

    SvaraRadera
  48. Jaaaaaaaaaaaa!!!!
    Såååå jädra glad för din skull, er skull :-)
    Åh mina ögon tåras av glädje :-)
    KRAMAR

    SvaraRadera
  49. Ännu en tyst följare som i det här läget bara måste säga GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  50. Underbart att läsa! Grattis, grattis, grattis! Vilken bra jul det blir. :-)

    SvaraRadera
  51. Åh så glad jag blev!! Stort grattis till plusset!! :) och grattis till jobbet! Stor kram

    SvaraRadera
  52. Åh SÅÅ underbar läsning det här var!!!! STOOOOOOORT grattis, det finns få som jag hoppas och önskat så innerligt skulle få detta besked som ni! All lyck till er :) / Ullis

    SvaraRadera
  53. Fantastiskt, underbart! Äntligen!!!!! Lotten

    SvaraRadera
  54. Jakteneftertotallycka21 december 2013 kl. 20:14

    Jisses amalia, du är gravid igen <3 stora varma grattiskramar!!! :) tårarna rinner.. Och du är i v. 4+1. Två dagar efter mig ;) min man hälsar och gratulerat och håller alla sina tummar för er! Och jag med givetvis!
    Kram

    SvaraRadera
  55. Hej! Jag följer din blogg och håller tummarna för er! Stort grattis!

    SvaraRadera
  56. Hej och stort grattis!!
    Varmaste kramar, har följt dej sedan försommaren och blir så glad för din skull
    Kristina

    SvaraRadera
  57. Åh, nu ÄR det din tur!!! Stort, stort grattis!!!

    SvaraRadera
  58. Herregud vad glad jag blir! ! Nu ska Isak bli storebror!

    SvaraRadera
  59. Yes, yes, yes! Så glad för dig och er.

    SvaraRadera
  60. Tusen stora grattis och hurra hurra!!!

    SvaraRadera
  61. Åh herrejösses, grattis!!! Wohoooo!!

    Kram
    JVJK

    SvaraRadera
  62. Åh vad roligt! Grattis! Så fantastiskt!

    SvaraRadera
  63. Svar
    1. Åh, vad roligt! GRATTIS!

      Många kramar
      Charlotte (lite si and so)

      Radera
  64. Underbart! Grattis!
    Och ta jobbet! Du har rätt att må bra på jobbet. D

    SvaraRadera
  65. Åh, vad glad jag blir för din skull. Stort, stort grattis!! <3

    SvaraRadera
  66. Så otroligt underbart! Stort grattis till er! Sanndy

    SvaraRadera
  67. Stort grattis! Vad härligt! /anna

    SvaraRadera
  68. Stort grattis. Är själv gravid med mitt första barn i vecka 6+0 så vi får barn nästan samtidigt. Hoppas nu allt går vägen. Där med att man blir dement har jag märkt och rygg som värker./T

    SvaraRadera
  69. Elisabeth / MissB på minbebis22 december 2013 kl. 20:21

    Ja, ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja!!!! SOM jag hoppats att det skulle lyckas för er. Stort, stort, stort grattis. Fortsätter hålla tummar och tår nu för att det ska gå hela vägen. Det bara måste göra det. Vilken lycka, det här gjorde min dag. GRATTIS!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering