Intervju!

Oj, fick mail i går att jag var välkommen på intervju den 13/12. Vad roligt! Det var på stället där min ridkompis sa att jag skulle chansa och skicka in en ansökan.

Det blir lite tokigt då jag har semester dagarna innan och tänkte jobba hela fredagen då jag nog har asmycket att göra. Jag får helt enkelt flexa på förmiddagen, jag vet inte hur jag ska göra annars, ta en hel semesterdag känns ju olägligt för sen är det bara 4 dagar kvar innan julledigheten.

Jag har surfat lite på arbetsplatsen och det verkar som det är väldigt likt mitt gamla jobb, vilket är fantastiskt då jag får praktisera mitt riktiga yrke. Jag vet att åtminstone 2 av er läsare bor i den kommunen :)

****
I morgon måste jag knåpa i hop en planering inför tisdagens resa till kliniken, nu börjar det faktiskt bli lite nervöst.

I morgon ska jag dessutom börja med progesteronet, så det måste jag oxå rota fram ur gömmorna.

Snart är det dags! Läskigt, roligt, spännande och jobbigt, alla känslor är blandade i en stor hög.

****
Jag kan ju säga att min GAD är på topp nu, det är så mkt jag oroar mig för nu att jag tror min hjärna kommer bli överkokt.

-I kväll ska en gammal ridkompis komma och plocka upp mig och åka o rida med mig. Antal orosmoment: 7
-Det ska bli snökaos och storm och jag ska åka pendeltåg i morgon. Antal orosmoment: 2
-Jag ska träffa psykologläkaren i morgon och prata om KBT och medicinering: Antal orosmoment: 2
-Det är bara 2 veckor kvar innan julledigheten och jag ska vara borta hur mkt som helst från jobbet Antal orosmoment: 8
-Gode gud, jag ska på intervju.. Antal orosmoment: 100
-Jag ska flyga själv till riga, äggen ska överleva tining, jag ska övernatta på nytt hotell och komma hem med toppen ägg: Antal orosmoment: 500
- Kommer jag hinna med alla julbestyr Antal orosmoment:1
-Usch, julen. mer om det sen. Antal orosmoment: 1


Mmm…det här är bara den lilla listan. Det finns ungefär 1 miljoner saker till som jag oroas över.

Saker att hoppas på och längta efter

-Ny bebis
-Nytt jobb
-underbara julklappar (är helt julklappsfixerad)
-bli av med GAD och ångest
-Resa till Riga
-I kväll är det ridning!


*****
Nu ska jag till kiropraktorn. Som inte är en dag över 24, söt och trevlig. Som får se mig i trosor och BH i ställningar min man inte ens visste jag kunde.

Men ryggen bli bättre..Tror jag. Värdigheten är dock ett minne blott.

Kommentarer

  1. Hittade din blogg för en liten tid sedan och har följt med den sen dess. Sorgen är verkligen stor och medlider med er!

    Lycka till med allt och hoppas verkligen att allt går bra i Riga!

    En vacker och en rörande bild i förra inlägget. Lilla Isak...

    SvaraRadera
  2. Hehe om jag inte missminner mig så är han nåt år äldre än mig, alltså strax över 30 :) jag ska oxå dit idag. 13.30
    Kram annette

    SvaraRadera
  3. Läser din blogg och dina inlägg på familjeliv. Jag vet att GAD är en viktig diagnos att få och har själv jobbat i åratal med att få ner min ångestnivå. Men kom också ihåg att du har mött otroliga utmaningar. Dalai Lama skulle käka valium som smågodis i din sits! Själv kan jag inte köra bil för att jag får för mycket ångest - pinsamt om man jämför med dig, men också typiskt för GAD antar jag. Håller tummarna för ditt Rigabesök! Kram Skade

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att GAD är svår att bota, men man kan lätta på ångest och rädslor i alla fall.

      Jag förstår verkligen din ångest för bilkörningen, att köra såpass som jag gör har tagit mig 10 år.

      Kram

      Radera
  4. Vad roligt att du blivit kallad till intervju, grattis!!

    Och jag instämmer till fullo i Skades kloka ord ovan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurra! Så spännande. Hoppas det är bra där

      Radera
  5. Älskade du - dina inlägg är så underbara! Mitt i all smärta och sorg - så närvarande i dina känslor och så brutalt ärlig och rolig. Måste ändå vara en god förutsättning för att kunna börja arbeta med GAD:en. Medvetenhet. Och att du alltid klarar alla situationer, trots ångesten. Fantastiskt!

    Kommer fortsätta skratta gott åt de bilder som dyker upp i mitt huvud av dina beskrivningar av hur det är hos kiropraktorn!

    Tack för att du finns! Och alla tankar går till dig (synd att Rigaresan blir när den blir - hade varit kul att följa med). Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sa faktiskt psykologen oxå, att jag är så medveten.

      Jag klarar långt i från allt, mycket undviker jag. Tack för dina fina ord, det värmer mitt hjärta

      Det är till din kommun jag ska på intervju :)

      Många kramar

      Radera
    2. JA!!! Då håller jag min tumme hårt så kanske vi lite lättare kan träffas framöver!? Finns många bra ställen...

      Radera
  6. Gillar verkligen sättet du skriver på :) känner igen mig i GAD:en ;) vad är det du räknar på ångesten? Typ ångestnivå eller hur många grejer i det hela som är jobbigt? Hängde inte med där, och lär mig gärna nya knep :) och nej, har inte glömt bort er lille, och så fint kortet. Och starkt av dig att sätta igång igen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Goa du!

      Nej, saker som kan gå åt fanders, stora saker jag oroar mig för. Ångesten är ju mer eller mindre konstant men oron för sakerna växlar. Eller kanske det är ångest? äsch :)

      Kram

      Radera
  7. Orosmoment kallade du det för, sorry, men samma fråga ändå :) ska man dela upp det i moment liksom? Återkom vad psykologen sa om behandling och kbt, jag går ju för tvånget på huddinge, men har dom för gad också? I mitt fall är det svårt att veta vad som är vad liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saker som kan gå åt skogen, alltså de stora sakerna. Det finns ju 1 miljon saker till för varje sak, men de stora.

      Lovar att uppdatera, jag går inte på huddinge utan på en inne i stan.

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering