4 dagar kvar o pengar o barnlöshet

I bland är jag så duktig och stänga av, jag trodde vi låg ganska bra till men maken berättade vi bara hunnit samla i hop 6000 kr och så har vi era donerade pengar på 3300 kr. Det blir ett underskott på ca 11 000 kr.

Som tur är har jag sparat lönen och maken likaså, julklapparna har dragits ner på så det blir endast till maken och syskonbarnen och en ny lön kommer ju innan jul.

Men ändå, att ha hus och ha helt barskrapat på sparkontot känns inget vidare, vi har ju alltid varit duktiga på att spara och aldrig tar vi lån eller krediter, förutom huslånet. Genom åren har vi alltid sparat till det vi behöver och vill ha oavsett om det är en bil eller en dator eller ett nytt försök.  Men så här illa har det nog aldrig varit, det var köket, sjukrivningarna och allehanda katastrofer som blev i september i år.

Vi lever ju ändå gott och har mat på bordet, så vi lider inte. Men jag tycker inte om det, min GAD och jag behöver säkerhet och veta att vi klarar oss. Båda två.

Jag skulle dessutom vilja rida två gånger i veckan, men det är så himla dyrt så jag tror inte vi har råd med det. Eller råd kanske har vi men då får vi inte i hop till fler försök eller sparar till en buffert.

****
Det känns att jag har hormoner i kroppen, trots all oro så känner jag mig glad och lite lycklig. Jag ser framåt mot ledighet och alla roliga saker som kommer.

Det känns väldigt skönt då det känt som jag varit nere i avgrunden och vänt, dessa månader är utan tvekan det värsta i hela mitt liv. Jag kommer inte ens i håg sommaren, semestern och vad vi gjorde. Det enda jag minns är Isak och graviditeten och mötet med Isak.

Tack och lov att jag har bloggen, utan ert stöd, tankar och perspektiv hade jag aldrig klarat detta så pass som jag gjort.

Däremot vet jag inte hur jag kommer klara av en ev barnlöshet. Jag vet inte alls hur jag ska komma över det. Även om jag ibland tänker på att jag är väldigt trött på att kämpa och önskar jag kunde börja leva i stället.

Jag vet inte heller hur jag ställer mig till om våra 4 kvarvarande ägg dör och om jag vill avsluta allt detta eller om vi ska satsa på en ny donator igen. Orken, pengarna och glöden? Har jag det kvar?

****
Underbara fantastiska stall och underbara fantastiska häst. Jag mår så bra i stallet, det är så roligt att jag bara ler hela tiden när jag rider. Jag tror ridkompisen som var med tyckte det var okey, men för låg nivå för henne. Jag hoppas i alla fall det, vi känner ju bara varandra sen ridlägret i Estland och vad jag vet är ju hon medryttare 2 ggr i vecka dessutom.

På nåt sätt känner ju jag att det är min ridskola, jag har ju bara pratat gott om den. Jag vill ju inte att hon ska känna sig besviken. Varför vet jag inte, det är ju inte mitt ansvar. Men jag oroar mig för vad hon ska tycka och säga. Såklart.

****
Nu ska jag i väg till läkarpsykologen, hoppas han är bra.Ska bli spännande att påbörja KBT, jag har ingen aning om vad det innebär. Om jag nu ansens som lämplig dv. Det får ju jag se idag.

 Jag måste säga att ryggen är lite bättre, axeln likaså men som alltid efter ridningen känns min rygg stel och ond men det brukar släppa.

Jag oxå bestämt att jag kommer fortsätta rida under ruvningen, då även doktorn sa ok till det. Jag mår bra, kroppen mår bra och motion är nyttigt.

****
Har ovädret Sven kommit ännu? Inget här förutom regn och blåst. Det får hålla sig borta tills jag varit till läkaren. Måste ju tyvärr åka strax (stackars katter) då jag måste till jobbet först.

Samantha- min absoluta favorit just nu




Kommentarer

  1. Alltså jag bara älskar dig och din blogg! Du har alltid något att skriva om, intressanta saker. Jag tänker så på er inför syskonförsöket nästa vecka/ en riktigt trogen läsare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag ju generad ;-)

      Tack för att du hejar på mig! Kram

      Radera
  2. Men är jag helt snurrig eller började du på bedömmning i huddinge? Eller har jag bara drömt det? Jag är rejält snurrig med och snudd på senil, tror kroppen inte orkar prioritera att hålla sånt på topp när man varit med om mycket jobbigt. Som du som knappt minns något av sommaren för allt det jobbiga med att förlora isak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej på KS. Jag sökte ju till sömnstudien och de remitterade mig vidare.

      Ingen fara, du behöver inte hålla reda på allt kring mig..

      krya på dig..

      Radera
  3. Känner igen det där ansvarstänkandet, hade jag valt film så skämdes jag om den var dålig. Men ett bra tag med KBT löste det och mycket annat. Älskar den terapimetoden, hoppas att du kommer att må bättre av den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är jag med, knäppt och jobbigt.

      Det hoppas jag med! Ser framemot att må bättre!

      Radera
  4. Ja det här med pengar och allt man vill göra, särskilt för att må lite bättre - det är drygt när man inte är helt ekonomiskt oberoende. Här är det ju sambon som drar in de "stora" pengarna men allt som blir över går (tyvärr) till bygget av rallycrossbil och nu även till brunnsborrning och renovering av badrummet efter vattenskadan.
    Men jag råder dig att fortsätta med hästar o ridning så mycket som det bara går, för det är verkligen balsam för själen! ♥

    SvaraRadera
  5. Läkarpsykolog - sådana finns inte. Antingen är man psykolog eller läkare. Psykologer har inte läkarexamen. Läkare har (sannolikt inte) psykologexamen.

    Om ditt landsting försöker lansera en läkarpsykolog, tycker jag att du skall kräva att få se ett examensbevis, alternativt en legitimation. Det luktar scharlataneri lång väg.

    Skulle du anlita en brandmansmålare? Eller en journalistsnickare? Nej, kräv att få träffa en person med legitimation - oavsett det är en läkare eller en psykolog du är i behov av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va? Nej, nej.

      Det är jag som inte orkar skriva ordet psykologmottagningens läkare. Så jag har helt enkelt slagit ihop orden.

      Mycket praktiskt..Trodde jag :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering