Träff med psykologen

Den annorlunda resan till denna dag har kommit, i dag ska jag träffa psykologen för att få hjälp med sömn, GAD och andra åkommor jag nu råkar lida av.

Tänk om all sjukvård vore så här bra? Bara på nån vecka är jag vidareremitterad och har en bokad tid, helt fantastiskt.

Nog känner jag mig lite nervös, jag ska försöka slappna av och inte analysera psykologen och varför hon ställer de frågor hon gör. (typ ååh, nu använde hon den tekniken, kan man även fråga så?…)

Jag ska oxå ringa runt till lite gyn, hoppas de även har telefontid på eftermiddagen, för annars kör det i hop sig helt.

Mensen borde ju komma snart..Det känns så i magen i alla fall. Undra om jag ska börja med progynon då, jag tror jag har en del kvar här hemma.

*****
I går ringde de från spädbarnsfonden, hon berättade att de ringer till alla nya. (jag var nog lite kort i tonen i början för jag trodde hon skulle sälja nåt) Hon frågade hur vi mådde, vad som hänt om vi vill ha stöd och vad de kan erbjuda.

Hon var väldigt sympatiskt och jag ångrar att jag inte ringde dem de första veckorna efter vi mist Isak. De har ju både stödtelefon och samtalsgrupper och kan hjälpa med psykolog.

Jag tycker de har en suverän hemsida i alla fall och den har varit oss mycket till hjälp.

Jag saknar Isak varje dag och fortfarande klappar jag mig på magen i bland och undrar var han är.

****
Saknar bästa dalakompisen, hon är fantastisk.

*****


Hoppas ni får en bra måndag!

Kram

Kommentarer

  1. Hoppas det ordnar sig med gyn hjälp idag.
    Lycka till med psykologien också.
    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en härlig vecka. Hoppas det går bra hos psykologen och att du äntligen får hjälp av nån gyn..Kan inte fatta att det ska vara så svårt att få hjälp med detta..

    Kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dig..
      Nä, visst är det konstigt..Och dumt :(

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering