Sönderstucken

Jag förstår inte vad det är för personal på provtagningsställena nu för tiden, jag tror de stack mig 4 ggr till i går och den ena var inte ens särskild trevlig. Till slut stack de mig i underarmen (!) och fick ut lite blod. Ont som fasiken gjorde det.

Nu har jag stora blåmärken och stickmärken hela armarna. Jättesnyggt!

Men nu hoppas jag på svar snabbt så jag kan skicka de till kliniken, jag ska ju till gyn för att kolla slemhinnan på onsdag så då ska jag fråga om hon fått dem.

På onsdag förresten, det är ju då det gäller. Om jag får ok så ska jag beställa biljetter till Riga, jag tjuvkikade lite och billiga var de inte. Som tur är hinner vi få lön innan jag åker.

****
I går smet jag från jobbet tidigare, mina arbetskamrater var lite fascinerade över ridkläderna. Ingen av dem rider ju. En av dem frågade om det var långkalsonger..Hahah :) Herregud.

Jag förstår varför den ridskolan är den billigaste på privatlektioner, det var ju liksom helt tomt på personal. Och lämna någon helt ny med en stingslig häst känns ju sådär (mitt i gången). Men det gick bra att göra i ordning honom ändå, han fick bara 2 av 4 hovar kratsade men ändå. Det var först när vi suttit upp i ridhuset hon frågade hur länge jag ridit.

Att rida honom var en dröm däremot, väldigt fin och känslig. Ridläraren var oxå toppen och bäst av allt var att få rida med ridkompisen. Vi var så fokuserade och det var väldigt roligt.

Efteråt hade jag lite problem med honom igen, han ville bara smita och försöka få av honom tränset och på med grimman var ju en utmaning, men kompisens dotter (8 år) hjälpte mig.

Om jag förresten någonsin får barn är min dröm att få ett sånt underbart barn som kompisens dotter. Fantastiska unge, hur go och pratglad som helst. Väldigt lillgammal och lika hästtokig som oss. Varje gång jag träffar henne vill jag ta med henne hem, jag tror hon gillar mig så hon skulle nog inte ha något emot det ... ;-)

Förövrigt är det underbart att få rida 2 ggr på 1 vecka, hade vi ekonomi nog skulle jag vilja göra det jämt. Men det är såååå dyrt att rida så det får vara en dröm än så länge.

*****
Bästa killkompisen ringde förövrigt i går, vi är medbjudna till hans föräldrar i morgon på middag. Så trevligt, de är så underbara och så är det ju makens släkt samtidigt. Jag blev jätteglad.

Och dagen i dag kommer tillbringas med hushållsarbete, storhandling samt 12 godisar framför nån film och däcka i sängen med alla katterna. Mysdag med andra ord!


Kommentarer

  1. Kvinnovitaminerna (eller de övriga) ökar inte på depåerna om de är låga. Typ 18 mg järn är en piss i Nilen om man vill höja sitt värde. Då behövs 100 mg varje dag. Du kanske skulle köpa Niferex och äta varannan dag eller något? Köp D-vitamin med och lägg till dina kvinnovitaminer. Tillval D är bra och billiga och inte så starka så det inte blir för mycket ihop med dina andra vitaminer.

    Om du vill såklart :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog kan jag behöva fylla på. Väntar med spänning på de nya provsvaren!

      Kram

      Radera
  2. Hoppas det blev en bra film och att du fick fatt i 12 riktigt goda bitar. Ha en riktigt trevlig middag imorgon, och jag håller tummarna för att det blir "OKstämpel" på onsdag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tummar och detsamma till dig

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering