Mens:) Whoohoo:)

Hurraaa!!

Äntligen har den kommit, välkommen kära mens! Nu är det dags att dra i gång nästa försök och kliniken svarade att jag ska börja med progynon i morgon. 3 st små blå piller om dagen och ett ultraljud den 29/11.

 Jag har några progynon här hemma som tur är innan gyn besöket på tisdag.

Min kropp däremot vägrar ju samarbeta, nu har jag fått mycket märkliga utslag på halsen där min guldsmycken sitter.

Jamen, var kom de ifrån nu då? Det ser ju ut som någon försökt ta strypgrepp på mig. Vet inte riktigt vem jag ska skylla på heller.

Känns ju som min kropp håller på att krackelera, är jag på väg att bli nån jäkla zombie nu helt plötsligt?

****
Åh, så trevlig dag vi hade i går. Brunchen var fylld med god mat, skratt och hästprat. Hon hade ju dessutom världens gulligaste hund som jag blev så himla förtjust i. Eller ja, jag blir alltid så lycklig över alla djur jag möter.

Vi ska träffas på glögg hos en annan av tjejerna i december igen, möjligen oxå åka i väg och rida westernridning.

Sen var maken och jag till Kaknästornet, jag tycker det är lite magiskt där, de gungande takkronorna, den vackra utsikten och den goda maten.

Precis när vi skulle gå så var det någon som ropade på mig, det var en gammal kollega som satt där med sin date. Jag har inte sett henne på något år, ibland är ju världen bra liten.

****
Som vanligt efter såna dagar jag jag sån extrem ångest över maten så nu ska det bli långpromenad, jag hade tänkt mig en mil i alla fall om ryggen orkar.

****
Förövrigt så sökte jag jobbet...Jösses..






Kommentarer

  1. Jakteneftertotallycka17 november 2013 kl. 10:36

    Åh va skönt att det är igång nu. Som du vet så har du många tumhållningar och lyckönskningar! :)

    Hm, när du sa det där om halsbandet så kändes det som ett konstigt sammanträffande. Efter mitt missfall började jag vakna med röda rodnader på bröstkorgen/halsen. Stora blaffiga rodnader som jag inte brukar ha. Har precis som du tänkt att nu är hela kroppen påväg att gå under, eller att jag plötsligt fått allergier för tvättmedel eller liknande efter allt som hänt. Mycket mysko....
    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skumt! Kan det ha ett samband?

      Kramar

      Radera
    2. Jakteneftertotallycka18 november 2013 kl. 07:18

      Ingen aning! Finns ju något som kallas stressutslag, men jag har ingen aning om det var det.
      Det kan ju vara en ren tillfällighet också.

      Radera
  2. Har du kollat dina värden på senaste tiden?
    När min kropp bete sig så så är mina depåer tomma. Framförallt zink, d-vitamin och järn är slut när min kropp ger upp så.
    Det kollas med ett enkelt blodprov på vårdcentralen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara de där blodproverna som jag lämnade häromveckan.

      Radera
  3. Så härligt att du hade en fin dag igår.. Och att du är på gång igen!! Jag håller tummarna att allt går smidigare denna gången och med lycklig utgång till sist..
    Lycka till med jobbet också =)
    Massor med kramar och skön söndag!!

    Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen!

      Detsamma, hoppas ni får stålande sol som vi har i dag.

      Kram

      Radera
  4. Cecilia, kan du inte reflektera hur du känner över den till synes lyckade brunchen, den du hade ångest över innan att gå på, om jag minns rätt. Man har ju mycket hjärnspöken men tar man sig mod till något så brukar det oftast gå bra ändå. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet men det funkar inte så. Det är så djupt rotat att det värsta ska hända eftersom det alltid varit så. Det är svårt att få hjärnan att tänka annorlunda.

      Men nu för tiden försöker jag ju gå i alla fall. Det är ett framsteg.
      Kram

      Radera
  5. Mycket positivt på gång. Blev själv riktigt sugen på Kaknästornet - en evighet sedan jag var där.

    Din kropp och ditt psyke har ju varit utsatta för enorma påfrestningar (och är det fortfarande). Dessutom är det ju en massa hormoner som ändras i kroppen efter allt. Min kropp brukar alltid reagera allergiskt när det är för mycket. Du får väl kolla om det inte går över, men det känns ju inte så konstigt att kroppen reagerar.

    Och bra att du sökt jobbet! Så får du se efter hand om det är något för dig eller inte. Men, försök till positiva förändringar - och du förtjänar så mycket lycka.

    All kärlek till dig!

    SvaraRadera
  6. Man kan också få utslag av stress. Har själv haft d. Började ungefär som myggbett, men blev till sist som stora röda områden.

    Lycka till med allt nu!

    H: Lotta

    SvaraRadera
  7. Så bra att mensen är här så du kan börja köra igång! Så vackert Kaknästornet är "by night". Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering