Letar billiga flyg

Asch, vad det är illa just nu. Jag fattar inte vad det kommer ifrån, jag känner mig som en 80-åring som brutit ryggen.

Innan lilla Isak så var det i perioder, när jag ridit mycket, lyft konstigt men nu verkar det vara helt konstant sedan jag blev gravid. Det verkar inte ha nån betydelse för vad jag gör, jag gör ju fortfarande  240 situps och ryggövningar varje dag, har en fin säng, rör på mig, smörjer ryggen och tar värktabletter bara när jag måste.

Men det onda är verkligen konstant, vissa dagar är dock värre än andra. Jag kan inte böja mig ner, inte sitta ner, inte komma ur sängen, inte sitta på toastolen, inte ta mig upp.  Inte ens med naprapaten blev det bättre. Jo, lite kanske men inte helt bra.

Nästa steg har jag tänkt kiropraktorn, men jag vill inte slita för mkt på flexen på jobbet heller, jag har varit borta nu så mkt. 

Annars vet jag inte vad jag ska göra, jag vet inte vad som är fel heller. Skitirriteterande är det i alla fall. 

****
Om jag ska fortsätta gnälla så har tabletterna i alla fall börjat verka. Prednisolonet gör att jag blir snorig och nyser 400 ggr i timmen, progynonet ger otrevliga och rikliga flytningar och de andra tabletterna märker jag inte av. 

Hoppas jag får ok på onsdag för jag har redan börjat snegla på flygresor. Arlanda-Riga direktflyg

Flygresor/reseguiden/expedia (airbaltic) 3300 kr
Sas 4200
airbaltic 3400
mr jet 3600
travelstart.se 3600
skyscanner 3300
resfeber 3600

Sen har jag surfat på minst 100 till men de här är bland de billigaste. Eller ja. Billiga och billiga?! Till det tillkommer mediciner, klinikbesök, mat mm. 


****
Nu skiner solen, kanske vi ska gå ut ett varv? Eller ska jag åka till hästaffären och titta på fodrade ridbyxor?

Eller bara...Slappa? Tills det är dags att åka på middag?

Jag måste skriva på kattartikeln igen. Den ska in i kväll. Jag har helt skrivkramp. Nån som vill skriva i stället för mig?

Säg till isf, om inte annat till nästa gång. 

****
I morse låg bilnycklarna på köksgolvet igen. Skumt










Kommentarer

  1. Har du provat akupressurplåster? Det låter flummigt men min fru som har haft smärta i rygg och axlar i snart tio år har för första gången blivit nästintill smärtfri. Effekten tog en dag! Plåstren är naturliga och ger inga biverkningar. Min fru har gått till allt från kiropraktiker till akupunktur till läkare som har försökt bedöva speciella nerver i ryggen... Kvinnan som plåstrar bor här uppe i norr men hon är super trevlig och kan absolut hjälpa dig över telefon! Hon vet säkerligen vem du kan vända dig till lite närmare :) Vi resonerade lite så att eftersom det innehåller något som kan skada så var det värt att prova! Hoppas att du slipper ha så ont och jag har redan startat tumhållningen till ert försök :) /Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aldrig hört talas om. Någonsin :)

      Tack för länk, jag ska kolla.

      Radera
  2. Men just fasen,här är länken till "plåsterkvinnan" :D
    http://www.namastestudio.se/johanna1.html

    SvaraRadera
  3. ett annat tips: http://www.youtube.com/watch?v=5iVZlpVc6G8
    övningar för att motverka ryggont/ryggskott. jag gjorde dem när jag började få ont i ryggen och tyckte att de hjälpte bra. hoppas du snart får ordning på ryggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, de gör jag varje dag! Jättebra, lättar det onda liiiiiiite..

      Tack!

      Radera
  4. Norwegian.se
    Där kostar resorna bara runt 400:- enkel till riga! /denise

    SvaraRadera
  5. Jag flög med Finnair via Helsinki sist. Det tog lite längre tid men priset var kanonbra och tiderna var bättre än de Norweigan hade eftersom de inte flyger så ofta.

    Lycka till! Du har mina tummar.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men byta flyg?
      Det är jag nog inte riktigt mogen för. Då kommer jag oroa ihjäl mig.

      Men jag ska kolla och betänka..
      Kram

      Radera
  6. Hej
    Du kanske har räknat bort dem av någon anledning men Norweigan och Ryan air är mycket billigare. Ryan air flyger inte från Arlanda iofs men kostar bara några hundra t/r, med lite tur ännu billigare. Värt att lägga lite extra tid och några slantar på buss till Skavsta tex.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ryanair hade jag tänkt bort, men ska googla på en gång.

      Kram

      Radera
  7. Om du har så pass långvariga problem tycker jag att du ska be om en magnetröntgen för att verkligen bena ut vad felet är, då kan du behandla det rätt också och förhoppningsvis bli bra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering