Döden & läkarbesök

Jag vet inte alls vars alla dessa tankar kommer i från, de har dock förändrats sen Isak föddes och dog. Men i natt drömde jag att jag hade en obotlig sjukdom och för att dö behövde jag ta tabletter så jag kunde somna in. Men först skulle man kräkas en gång innan man dog.

Jag minns att det var ett lugn över mig, att det var ett bra beslut att dö. Jag är nu inte särskilt rädd för döden men däremot sorgen, nu när jag vet hur hårt sorg kan drabba en och hur fruktansvärt det kan vara.

Märkligt.

*****
I dag är det läkarbesök, jag har en lång resa framför mig så hela eftermiddagen försvinner till det. Jag har skrivit en liten lista i telefonen om allt jag ska fråga och be om

-progesteron
-progynon
-prednisolon
-doxyferm
-Procren
-Trombyl
-Kolla att allt är ok och ingen bakteriell vaginos

Hoppas hon oxå tycker dessa mediciner då kliniken sist endast tyckte hormonerna.

Om allt är väl så tror jag första sprutan blir idag.

*****
I dag kommer dessutom bästa dalakompisen! Fantastiskt, underbart och jättekul! Hon stannar i natt och i morgon ska på konferens och sen kommer hon åter på fredag. Vi har inte setts på väldigt länge och i somras när hon var här träffade hon bara katterna när hon var kattvakt.

****
Nu har ytterlampan på baksidan dött, nu måste jag ut och byta lampa, den sitter ju liksom 3 meter upp.. Bra projekt innan jobbet :)






Kommentarer

  1. Hoppas allt går bra till läkaren i dag så att du är på gång igjen!
    Tycker inte alls att det är konstigt att du har sånna drömmar. Du har ju vart igjenom något helt specielt. Dödenupplevelser gör ju också att man fokuserar mer på just det.
    Jag har alltid varit en drömmare, och har ofta jättekonstiga drömmar (i alla fall enligt min man). Om man tänker på sin dröm direkt när man vaknar, så kommer man ihåg den.

    Lycka till i dag !
    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tänker oxå att det är nån sorts bearbetning. Jag har ofta konstiga drömmar..

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag vet ju inte var du bor, men jag har en jättebra gyn OCH en jättebra husläkare. Du kan maila mig på hurdetkanbli@gmail.com om du vill veta var dom håller till =) Fritt vårdval och allt det där.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering