Diagnoser, vänner och söka jobb

I går var det ju dags för psykologen igen, det var samma stuk igen med macdator, 2 fåtöljer och en gäspande psykolog.

Hon gjorde en miniscreening och ställde massa frågor. Hon kom fram till att jag har diagnosen GAD och eventuellt social fobi, men det trodde hon snarare hörde i hop med GAD.

Jag fick en tid hos läkare den 6 december där ska vi diskutera om jag ska ha bara medicinering och KBT eller bara KBT. Förmodligen lutar det åt medicinering med KBT för jag behöver hjälp ansåg hon. Hon sa att jag skulle diskutera med doktorn med nästa försök vs medicin.

Ni som medicinerar, vad äter ni för medicin? (så jag kan googla lite).

Sen när det är dags för KBT finns det 24 psykologer att välja mellan, men det blir först när man ställt in ev medicin. Jag tänker dock inte välja henne för jag tappar respekten för någon som sitter och gäspar under en session...

Efteråt var jag helt färdig när jag kom till jobbet.

****
Jag har hittat ett jobb inom mitt gamla yrke, det ligger i en annan kommun, det kanske tar 20-30 minuter dit. Jag känner till kollegorna och några av dem är okey.

Nu var det ju ett år sen jag jobbade med det yrket och mycket har ändrats, jag kan inte alls de nya reglerna så jag måste verkligen plugga på. Det är ju verklign emot mig om jag söker jobbet, att jag inte är aktiv inom mitt yrke just nu

Men jag tror jag ska söka, jag längtar tillbaka till den världen.

Fördelar:
Höja lönen
jobb med det jag tycker om
tror att de gillar utveckling där
ok kollegor som jobbat där länge
det blir inom mitt yrke
nära min nya vårdcentral :)

nackdelar:
restiden
katterna bli lidande
inte lika stor frihet med flex osv
längre dagar

Jösses, jag blir nervös av bara tanken...Tror dock inte jag kommer få det för jag har tappat mkt kunskaper och vi har hög arbetslöshet.

Ska påta lite på CV i eftermiddag och se vad jag kan knåpa i hop

****
Nu ska jag snart åka i väg och bruncha hos en gammal ridkompis. Vi kommer nog bli rätt många och jag blir alltid så nervös för sånt här. Och inte tal om parkeringen...

Men jag SKA åka. Måste..

****
I kväll blir det en romantisk middag på kaknästornet <3



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering