Nu är vi föräldrar!

Äntligen föräldrar! Eller ja...Men vi fick i går besked från skatteverket att Isak är registrerad som vår son (abf-relation)

Även om det är bara på pappret så är det väldigt skönt, det kändes så viktigt fast jag knappt vet vad en abf-realtion är. Men nu finns han i registret. Fina killen.

Jag tänker så mycket på honom och framtiden, varför det blev som det blev. Ibland känns det mer som en ond dröm.

Det är otroligt skönt att ha en planering, ett mål och nåt att se fram emot. Det gör dagarna mycket lättare och livet lite ljusare. Men det gör inte sorgen mindre.

****
Vi har varit så lata nu några dagar, inte en enda promenad har vi tagit. Det är så tråkigt att jag direkt faller i latsidan när jag börjar jobba och soffan känns mycket mer lockande. I dag måste vi försöka ta oss ut i regn och rusk.

Jag cyklar ju till jobbet och ska rida torsdag och lördag och gör mina 110 situps varje dag. Men det räcker ju inte. Tyvärr.

Maken köpte glasspinnar häromdagen, taskmörten. Som jag inte kan låta bli, det gör ju att jag får så dåligt samvete när jag vet hur noga jag måste vara.

****

Bra saker i går:

-Det regnade inte på väg till jobbet när jag cyklade (men hem OMG)
-En ok dag på jobbet..

Makens bra saker (observera att de alltid innebär nån form av mat)

-De hade klarat ett projekt och fick tårta
-De har flyttat datorer till annan ort och det gick bra


Kommentarer

  1. Läste igenom din blogg igår om det ofattbart tråkiga gällande Isak. Blir helt imponerad av din inre styrka och ditt sätt att se på saker ut ett positivt perspektiv. Beklagar sorgen och förlusten av er son. Hoppas ni snart blir föräldrar till ett friskt levande barn <3 kram Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tror inte att det är så mkt styrka. Mer envishet och försök till överlevnad.

      Det önskar vi oxå. Mer än allt annat!

      Kram

      Radera
  2. Vad skönt, att lille Isak får finnas som din relation hos Skatteverket. Det förstår jag fullt och fast. Du är mamma, om än på ett sorgligt sätt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen bedrövligt. Men jag är glad att han nu finns på "riktigt."

      Många kramar!

      Radera
  3. Vad bra att ni fått det där ordnat med Skatteverket! Det har inte vi gjort ännu, men vill väldigt gärna göra det.
    Verkar bara vara så krångligt när man inte är gift eller eftersom det tydligen måste vara med faderskapsintyg o grejer, eller har jag missat något där tro?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror familjerätten kan hjälpa dig att skriva intyg. Det brukar inte vara ett problem. Läs på spädbarnsfonden så står det hur du ska göra.

      Kram

      Radera
  4. Åh så fint att han får vara med på "riktigt". Söta lilla Isak.Jag tänker ofta på din lilla kille, och gråter lite nu och då över hur illa det gick för er.
    Nu gäller det att Isak skal få bli storebror och en skyddsängel till ett litet syskon. Det är jag 110% säker på att han önskar sig i julklapp <3
    Kram
    ahm66

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns faktiskt riktigt skönt.

      Jag gråter oxå, mitt hjärta göra alldeles ont. Min fina lilla kille.

      Det var fint skrivet, det vill vi alla ha i julklapp <3

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering