Gyn & kärlek

Jag mailde min ryska gyn som har brutit benet, tydligen så har hon börjat jobba så smått igen att jag var välkommen att boka en tid, hon hade dock långa väntetider. Hon var ju suverän, vill jag minnas, i maj med alla remisser och blodprover. Hon beklagade naturligtvis och ville gärna hjälpa mig.

Hon brukar ju ha lite lustiga idéer så hoppas hon är på min sida att vi inte ska vänta flera månader på mensen.

Så jag ska boka tid så snart som möjligt.

****
Jag har börjat leta nytt jobb, jag tror ärligt talat att jag inte orkar där borta. Så här har det ju varit hela tiden det finns ju liksom inget ljus i tunneln när alla bara slutar, tung arbetsbörda och rörig situation. Men jobb växer ju inte på träd så det fanns knappt ett enda i mitt (gamla) yrke.

En annan tanke var att söka till högskolan, men jag har ingen aning om vad jag skulle läsa.

Tänk om vi hade fått behållit Isak, då hade ju jag varit mammaledig snart. Underbara tanke.

I går klappade en chef på en annan avdelning mig på ryggen och sa "så bra att du är tillbaka, du mår väl bra nu?" Jag svarade att jag ärligt talat mår sådär.
Han sa då att "det som inte dödar dig härdar dig".

Så kan man oxå se på saken.

****
Jag lovade ju att ta fram två bra saker med gårdagen. Så bra saker i går var

-Bästa kompisen bjöd på lunch
-Jag fick gosa lite med Robban på kvällen (lockade med mysmorgonrocken, lite fusk, men ändå)

Maken svarade:
-När han skulle gå hem kom en bulle flygande som han åt i flykten
-Han hittade ett klipp på youtube hur man rullar kabelrullar
 han påpekar här på morgonen att han har ett tillägg; -Currygrytan var väldigt god

Jag måste påpeka att listan med dåliga saker är ju ännu längre. Men det fick jag ju inte skriva, eller hur?

****
I morse kom Robban och gosade en bra stund med mig. Lycka! (okey, jag lockade åter med min oemotståndliga morgonrock)

I går var han dock lika avvisande även om han sover i knät framför tv. Jag fick dock till lite mys på kvällen.

Eftersom det är kallt på nätterna nu så har vi tagit fram hans snuggle. Det är en värmedyna  för djur man micrar och den håller sig varm i 8-10 timmar. Han var SÅÅ lycklig i sin lilla bädd.

(han är bara liiite bortskämd)

****
Känns liiiite bättre nu på morgonen. Skönt, för det är så jobbigt och tar så mkt energi att vara ledsen och nere.

I dag är det ridning som gäller i det gamla stallet. Vi ska träffas lite tidigare och fika. Känner mig lite nervös, jag har ju inte ridit där sen april, jag hoppas oxå de fixat en plats åt mig eftersom jag bara pratat med ridläraren, inte administrationen.





Kommentarer

  1. Vad bra att du skrivit ner två saker!!! Duktiga du!! Fortsätt med det nu, du får inte slarva och glömma bort nån dag!!

    Jag ska hålla koll på dig... hihi... :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Skönt att "ryskan" är tillbaka, man behöver ha lite backup-planer i bakfickan (och då helst bra personer)

    Hejja, hejja... håll ögonen öppna efter nytt jobb. Det är ju inte så att det brinner men letar du inte så är de jobbiga att finna. En vacker dag ska väl du också hitta ditt bananskal och halka på det. Ditt nuvarande jobb låter ju allt annat än sunt :-(

    Ta en dag i taget, en timme i taget, en minut i taget och när det är riktigt jä***gt en sekund i taget. Hitta något litet guldkorn under dagen.

    Lycka till på ridningen. Hon ska stänga fiket, det bär sig inte
    :-(

    Jättekramar från Åsa

    ps. jag tror inte mina kommentarer från mobilen kommer fram, kan inte se dem iaf :-(

    SvaraRadera
  3. Duuuu... den mannen, vilken jävla idiot på ren jävla svenska! Jag brukar inte skriva ut svordomar men jag blir så extremt förbannad när jag läser en sådan kommentar! Gubbjävel!!!

    Helt rätt att söka nytt jobb, ska hoppas massor för din skull att det dyker upp något passande snart. För jag tror ingen (med eller utan ofrivillig abort) skulle må bra där. Hejja dig!

    Varför får du inte skriva negativa saker? Kanske har jag missat något du själv bestämt dig för men... du FÅR skriva negativa saker. Du måste få skriva av dig, bearbeta.

    Hoppas du får mens snart. Ser även jag fram emot (helt naturligt ;)).

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  4. Ja, sök nytt jobb!!! Kan jo knappast bli värre, det vittnar ju det faktum att många andra slutat jobba där.
    Tänk på hur många timmar, hur stor del av vårt liv som tillbingas på jobb. Självklart viktigt att man då trivs.
    Hoppas du får hjälp av den gynekologen, hjälper naturligtvis att man har en gyn. som är ok att samarbeta med.

    Kram
    ahm 66

    SvaraRadera
  5. Nytt jobb låter som en bra plan. Hoppas det dyker upp något snart som du kan tänka dig att jobba med. Håller också tummarna för att mensen snart dyker upp så du slipper vänta allt för länge på nästa syskonförsök.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Men vilken typ (ryggdunkaren). Man kan ju undra om han inte visste vad som hänt. Helt empati- och respektlöst.

    Jag kan tipsa om Indeeds jobbsökar app. Den är riktigt bra! Kram
    HTTP://omlivetefter.blogspot.se

    SvaraRadera
  7. Vart har du köpt den dynan till Robban???

    Hoppas att du hittar ett bättre jobb som kan se dig som du är och förstår att du också "bara" är en människa.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering