Ev en tumör :(

Men det är ju inte klokt, när ska all den här skiten ta slut? Det känns ju fanemig som nån lagt en förbannelse över oss.

Veterinären ringde om vår älskade lilla Robban i går, han hade kraftigt inflammerad tarm och magsäck. Dessutom hittade de en svulst i tarmen som mycket väl kan vara tumör, för det är ovanligt att ha sån inflammation i magen/lever som spökar om det inte är nåt som typ cancer.

De har tagit biopsi och vi ska dit den 21 oktober för att få veta vad det är och framtida planering. Tänk om det är så illa att....Då kommer jag oxå och dö.

Som jag grät när han kom hem, min älskade lillahjärtefis. Det är verkligen något speciellt att ha en Cornish  rexkatt, när han inte är hemma märker jag knappt av de andra två. Han tar så mycket plats och fyller vårt liv med så mycket kärlek. Han klamrade sig fast vid oss i går och lämnade inte våra knän och vår famn 1 sekund.

Han verkar lite dämpad och trött i dag, så nu har han somnat under min soffilft för i sin bädd ska han minsann inte sova. Han har såna mardrömmar oxå den lille vännen (och snarkningarna ska vi inte tala om)

 Det är dags för mig att publicera ny artikel i kattforumet igen, jag lägger ut den här sen så får ni läsa hur det är att ha en rexkatt.

Det finns några Ceciliamössor kvar, beställ nu så blir jag glad!

****

Det blev ingen ridning varken i dag eller i går, det blir på söndag i stället. Så jag passade på att baka lite bröd i går och slå ihjäl nån timme med tv-spelet diablo. Att döda lite monster gör vem som helst lite lugnare.

I dag blir det promenad i solen, hälsa på Isak och sen ska jag till naprapaten. Resten av kvällen ska användas till att göra Robban lycklig. Kramar, pussar och leka med råttan.

Från promenaden, nu är hösten här

Robban, mattesgosefis



Kommentarer

  1. nej men åh... Stackars Robban.. Det är kanske därför han inte varit så frisk på sistone..
    Håller tummarna att det går bra för honom och att det går göra honom frisk på något vis.

    Kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. Nej men fy! Stackars kissen! Och stackars er! Fy satan att all skit ska drabba er, det är för jävligt! Jag hoppas att det visar sig att det inte är en tumör eller i alla fall inte en malign tumör. Tänker på er, dig och maken och Isak och kissarna. Kram

    SvaraRadera
  3. Men ååååh ingen hejd alltså! Bland mina missfall insjuknade min katt också (stopp i tarmen), jag var helt förstörd, så när sambon ringde mig på jobbet att op gått bra så bröt jag ihop och störtbölade inför alla på jobbet. Ja, livet är ingen Julia Roberts-film...

    SvaraRadera
  4. Stackars Robban och stackars er! Hoppas att han blir frisk snart, kram

    SvaraRadera
  5. Nej, så tråkigt! :( Det är verkligen hemskt när ens älsklingar blir sjuka. Tog bort min ena katt för tre år sedan nu men saknar honom fortfarande så det gör ont ibland. Hoppas och ber att det är något som går att åtgärda! Många kramar/N

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering