Dags att jobba :/

Nu har jag varit sjukskriven i 5 veckor och nu är det dags att gå till jobbet, det känns faktiskt märkligt. Bra att kliva upp och måla sig och sätta på lite finare kläder känns märkligt.

Men det är väl så det ska vara. Jag tänkte ta Ladybonds förlag och säga som det är, vara rak. För jag är annars en som sån som säger att allt är toppen fast jag brutit benet.

Efter en timme på jobbet är allt det här ett minne blott, för där kan man bara jobba på och då brukar det inte finnas nåt annat som får plats i hjärnan. Som i stallet ungefär.

****
Vilket motionshelg det har varit! I lördags gick vi över 1 mil, i går 6 km och så var jag och red. (plus alla mina 100 sittupps) Tur det för grannes äppelkaka var SÅ sjukt god! 

Jag lyckades pricka in hoppningen i den gruppen och det var hoppning med 3 hinder med studs. Herrejösses. Min häst var dessutom som en Ferrari och jag hade fullt upp och bromsa henne. Hedersord att jag inte andades på en hel timme. Det var både roligt och läskigt att hoppa, jag aldrig hoppat studs, bara på ridlägret. Sista gången jag hoppade borde har varit i mars. Jösses.

Ryggen tog dock stryk, att sitta i hoppsits en timme är inte allas bra i ryggen och i dag är den bedrövlig. Åsså lär jag ju säkert få värsta träningsvärken.

****
Isaks fins hjärtlykta var redan borttagen, så tråkigt! Jag tänkte både återanvända den och förväntade mig att den skulle räcka lite längre.

Såna gånger saknar jag verkligen en gravsten. Få sitta bredvid, prata med och pynta.

Stör mig fortfarande på kompisens kommentar. Ligga lågt. Det var det värsta.. *mutter*


Kommentarer

  1. Dum kommentar, ja! Man får höra mycket konstigt när det gäller olyckliga graviditeter.
    Hoppas din mens är på gång. Jag vet precis hur det är efter ett missfall i v 16, allt jag ville var att börja om igen. Segt att bara stå och trampa liksom! För mig tog det 6 veckor, men då har jag långa perioder på 35 dagar. Vet inte om det spelar någon roll.
    Du kan ju alltid kolla om du har ägglossning på gång genom test. Jag blev grym på att tolka kroppens signaler och kunde pricka in min ägglossning efter några månaders bebisförsök. Kan inte hela din historik så hoppas att jag inte skrivit något dumt nu.
    Hoppas du får en bra dag på jobbet, så bra den nu kan bli... Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du ändå får en bra dag på jobbet idag. Du kommer antagligen få fler störiga kommentarer. De är som tuggummin under skon.. svåra att bli av med. Försök -jag ska med- att släppa dom. Finns roligare saker som kan snurra i tankarna.
    Inte värt att ha skrot i tankarna.. räcker med sorgen. Jah är expert på att låta sånt snurra och desto mer. . desto svårare att ta sig ur. Försöker nya ut mot bra tankar. Tänker på dig och hoppas de är fina mot dig på jobbet nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas första dagen gick bra! Tänker mycket på dig.

    Många varma kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Fredrik
    AFA Försäkring

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan jag även anmäla fast jag frisktrivit mig och börjat jobba?

      Radera
    2. Hej Cecilia,

      Du kan även söka ersättning retroaktivt för sjukperioder som du tidigare har haft men nu är friskskriven för.

      Du kan göra en anmälan direkt via http://www.afaforsakring.se/Forsakringar/Sjukforsakring/Anmal-sjukskrivning/.

      Vänliga hälsningar
      Fredrik
      AFA Försäkring

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering