Älskade Isak, en dikt till dig

Min mamma är så stark,
det säger faktiskt alla.
Men i ensamhet om natten har
jag sett hennes tårar falla.

Under sömnlösa nätter
kommer jag tassande på tå.
Hon vet inte att jag är där
för att hjälpa henne förstå.
Lika ändlöst som strandens vågor
och hennes smärta...

Jag vakar över min starka mamma
som alltid bär mig i sitt hjärta.
Hon bär ett leende,
ett leende som hon tror döljer.
Men genom Himlens dörr
ser jag tårarna som följer

Min mamma försöker hantera döden
för att hålla mig kvar.
Men alla som känner henne vet
att det är den enda möjlighet hon har.
När jag vakar över min starka mamma...
genom Himlens öppna dörr
försöker jag förklara att änglar skyddar mig
nu så som hon gjorde förr.
Men jag vet att det inte hjälper
eller lättar bördorna hon bär.

Har du möjlighet, gör ett besök...
och visa att du håller henne kär.
Vad hon än säger...
hur hon än mår.
Min starka mamma har ett hjärta,
för alltid fullt av sår.

(snodd från google..såklart)
****


Fredag i dag, veckan har gått sinnessjukt fort. Tänk att jag bara jobbat 1 vecka?! Och överlevt!

Vi har ganska mycket för oss i helgen men det är ändå skönt med fredag, tror minsann jag ska göra tacos i dag;-)

Fredagar på min jobb brukar dock vara kaotiska, alla har liksom laddat inför helgen och allt har gått på tok. (nu pratar jag inte personalen)

****
Gode gud vilken fart det var på ridningen i går. Jag fick min absoluta älsklingshäst och vi fick trava och galoppera över bommar och stå i hoppsits. Vilken var väldigt smärtsamt för ryggen, varje galoppsprång var som ett hugg i ryggen.

Men denna häst. Han är så duktig så man känner sig som ett proffs när man rider. Han korrigerar liksom det jag gör fel. Han är nyss fyllda 19 år så han har lite år på nacken.

****
Robban har tinat upp lite, han är inte helt ok men lite mysigare och goare och inte lika avisande. Jag försöker leka mycket med alla 3 eftersom leken gör katter glada och lyckliga.

På måndag får vi domen om tumören, jag är helt klart orolig för vad som ska sägas. Robban är ju min solstråle i livet.

****
Saker som var bra igår

-Ridningen och hästen. Väldigt roligt och fysiskt ansträngande. Hejdå kalorier!
-Jag såg 3 rådjur när jag cyklade till jobbet, de var max 15 meter i från mig och brydde sig inte alls. Så vackra och ståtliga!

Idag blir det bilen, för här är det storm och regn och inget jag känner för att cykla i.

Han ser alltid lite sur ut..Men är rar..Lite känslig bara

Kommentarer

  1. Svar
    1. Välidigt fin, jag letar mycket efter såna på nätet. De är så välskrivna.

      Radera
  2. Bra att du hittat två bra saker!! Fortsätt med det. Du kommer märka att det blir olika saker, men vissa dagar är det svårare att komma på än andra. Tänk då på, att allt som är bra räknas!!

    Hoppas ni får en fin helg!
    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte är det lätt inte..men jag försöker!

      Kram på dig

      Radera
  3. Så underbart du har skrivit! Kärleken lyser igenom i varje rad! Fortsätt att skriva, det kan kännas helande mitt i all sorg!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nje, inte skrivit men hittat och publicerat här :-)

      Kram

      Radera
  4. Vilken fin dikt.. Tårarna trillar..
    Största kramen till dig..

    Lena och missarna

    SvaraRadera
  5. Visst är det ord som berör.
    Som känns.
    Skönt med helg och vila.
    På Spädbarnsfondens träffar brukar vi Tända Ljus för våra barn. Vi tänder hemma ibland. Man kan det om det känns som om man vill det.

    Tänker att du behöver vila hjärnan lite.
    Kan du ha en DIVA-spadag för dig bara?
    Med gurka och ansiktsmask och fotbad och bad. Lyx för dig. Hemma med ljus och myskläder och film?
    Tänker att när du rider bland träd är det så mycket hjärnan inte hinner se. Det gör att man blir skönt trött med. Robban verkar vara så fin..♥ och den där hästen att ut att ha personlighet med. Bah, Ta Kort på mig bara. Det han ut att tänka samtidigt som han myser.

    Mys och njut när du får tillfällen. Vinden i ansiktet, doften av skog och höst. Tror det hjälper. Rörelsen när du rider. Ta vara på sånt.

    Jag var till min akupunktör igår. Hon är så duktig. Hon sa att jag är ju i obalans.. Att hormonet finns i vitaminer.
    Jag vet att du säkert har koll. Hon rekommenderade en del. Hur tänker du om det? Hon gav oss en fin knuff..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har nära till minneslunden, jag går ofta dit och tänder ljus. Det känns bra och viktigt.

      Det skulle vara fantastiskt skönt! Båda förslagen! Vi firar brölloppsdag snart. Kanske maken överraskar mig? Eller jag honom?

      Jag rider tyvärr inte ute utan i ridhus, men nästa helg är det uteritt :-)

      Ja, det tror jag oxå, allt hänger i hop. Kropp och själ.

      kram

      Radera
  6. Så otroligt längesedan jag skrev... Vissa dagar känns det typ som vanligt och andra dagar känns mer...

    Jättefin dikt!

    Vet inte om jag kommit in i någon slags bearbetningsprocess igen, för nu känns hela jag i obalans... Fast jag vet att det inte hjälper att kämpa emot eller försöka hitta lösningar framförallt, så är det precis det jag gör...

    Ja, jösses! Vad skulle man göra utan sina djur? Har en liten kanin som föddes dagen efter vår dotter, en gammal kanin och så har jag hästen jag är medryttare på.

    Stor kram! (Jag läser alltid, men blivit dålig på att skriva!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där var ju du! Saknat.

      Det går verkligen upp och ner, vissa dagar bra, vissa mindre bra. Hoppas du hittar frid.

      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering