12 dagar kvar!

Helt plötsligt rullar tiden på utan bara den, nu är det bara 12 dagar kvar tills jag ska träffa gyn och förhoppningsvis få ta min procrenspruta så jag kan påbörja mitt nästa försök.

Det känns skönt, jag känner mig helt redo och således även kroppen då jag redan slutat blöda för någon dag sen.

Jag tycker ju om att ha något att se framoemot och den här gången känns det lite extra pirrigt då jag fick mitt första plus någonsin förra gången.

****
Jag hade medarbetarsamtal i går, men det gick faktiskt bra, jag tog även mod till mig och klagade på löneförhöjningen. Hon sa att det var för att jag inte var utbildad inom samma yrke som de andra.

 Men jag tycker det är skitsnack, man måste faktiskt inte vara det och det ska vara prestationen som räknas. Jag kan ju inte straffas för det år efter år, jag anställdes just för att jag har den kompetensen jag har.

Det där förbaskade kursen i socialrätt vill ju aldrig komma igång som hon vill jag ska gå så jag vet inte alls hur jag ska lösa det.

Jag har även försökt att leta den på privata alternativ men nejdå, ingenting hittar jag.

Det är förövrigt asstressigt på jobbet just nu, jag vet inte vad som hänt men det är bara akuta katastrofer hela tiden.

****
Jag får sån ångest att byta ridskola nu, gör jag rätt val?  Det var så roligt i går och jag älskar mina ridkompisar så mycket.  Det är så goa och mysiga och vi har roligt och har så himla mycket att prata om när vi sitter och fikar, vi har ju ridit tillsammans i snart 3 år.

I går var sista gången jag rider med dem, nästa vecka jobbar jag kväll  och sen börjar jag på nya.

Jag kommer säker rida extra där och jag har ju 2 jobbpass till.

Jag lyckades förövrigt pricka in hoppningen i går, vi hoppade bana. Som tur var fick jag min favorithäst som är en riktigt hoppstjärna. Men jag tycker alltid det är lite läskigt att hoppa. Det var så varmt och jag var så svettig.  Så i dag känns det som jag var på världens fest i går, känner mig nästan lite bakis.

****

Bra saker i går:

-Ridningen och mina ridkompisar. Lycka <3
-Det varma vädret, jätteskönt ute!




Kommentarer

  1. Va skönt att det snart drar igång så att du har något att se fram emot! Det blir mer äkta och påtagligt när man kan räkna ner dagarna.
    Förstår att det känns på ett annat sätt att göra återföringen nu när du fått ett plus. Så var det för mig också. Plötsligt fanns det liksom ett hopp för då visste man att kroppen kan :)

    Hoppas att du finner lika bra vänner på nya ridskolan. Om du inte gör det kan du väl byta tillbaka?
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen!

      Det är ju hoppet som är så jobbigt, för blir det minus blir man så mycket mer ledsen,

      Kram

      Radera
  2. Förstår vad du menar, tycker också om när saker händer och man har något att verkligen se fram emot.

    Tråkigt med medarbetarsamtalet. Håller helt med dig om att prestationen är det som främst ska räknas. Kanske inte direkt från början men definitivt med tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, jag kan ju inte straffas för det år efter år.

      Radera
  3. Åååå, nytt försök! Ja, jag tänkte också så där, att det skulle bli lättare efter jag blivit gravid och det blev det :) Dock inte förrän på tredje försöket efter missfallet för min del men det har ju tusen orsaker. Finns säkert många som skulle argumentera emot mig men det struntar jag i, tror på det ändå.

    Din chef - vilket kvalificerat skitsnack! Din utbildning har bara betydelse i samband med din ingångslön. Sedan ska du ju ha en löneutveckling som alla andra som baseras på produktion, ansvar, inivitativtagande, arbetsbörda mm. Om du alltid ska "straffas" pga. din utbildning (eller avsaknad av en sådan) kommer du att få en sk. reallönesänkning - dvs. din köpkraft minskar. Arg blir jag på sådant!!!

    Hur som... önskar trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja, så tänker jag med men inte hon. Jag är ju anställd pga att jag har en annan men likvärdig utbildning.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering