Möte med verkligheten

Man kan ju lugnt säga att mitt jobb förändrar både mig och min livssyn, på gott och ont. Igår hade jag ett klientmöte som var så otroligt tragiskt, ledsamt och väldigt jobbigt. Jag tror en del av mig dog där och då. Jag ville bara krama personen i fråga och säga; men du, vi fixar det här.

Tragiska öden. Väldigt förvånande är oxå hur många föräldrar som struntar i sina barn, vilket säkert ligger många anledningar bakom. Men ändå.

Det är oxå väldigt intressant hur miljö och föräldrar formar barnen, man blir ofta lik sina föräldrar, lever och gör som dem, i generationer. Det är få barn som bryter mönstret. Det har säkert forskats massor om det här, men det är onekligen väldigt intressant.

Sen så har vi de fantastiska maskrosbarnen, som trots sina uppväxter kommer vidare i livet. (Jag är ju en av dem) man träffar på dem ibland och det värmer mitt hjärta.

****

Idag blir det promenad och familjemys, man ska tillvara på det man har. Ingen kompismiddag idag, vi har skjutit på det någon helg framåt. Tack underbara Malin för dina vin och menyförlag, allt har inhandlats till det är dags!


Ge varandra en kram i dag.

Kommentarer

  1. Kul att kunna hjälpa till! :) Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket givande och säkert utmattande jobb du verkar ha. Eftersom adoption snurrar i mitt huvud för jämnan så var min första tanke: ett barn mår dåligt, jag tar det!
    Man bli sannerligen färgad av barnlösheten... ;-)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänker likadant, skulle vilja ha med mig alla hem!

      Detsamma!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering