Ruvardag 6

Så har ännu en dag passerat, nu är vi redan på dag 6.

Så här ser mina små embryon utveckling ut just nu (förhoppningsvis)


5-Day Transfer


Days Past
Transfer (DPT)
Embryo Development
OneThe blastocyst begins to hatch out of its shell
TwoThe blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
ThreeThe blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation
FourImplantation continues
FiveImplantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop
SixHuman chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream
SevenFetal development continues and hCG continues to be secreted
EightFetal development continues and hCG continues to be secreted
NineLevels of hCG are now high enough to detect a pregnancy


Så dag nio kan jag testa om jag nu ska testa innan. Jag vet inte om jag ska testa innan, bara jag inte blir så där väldigt ledsen när det väl är för att ha testad på julafton känns verkligen inge vidare.

Jag är väldigt fundersam över om jag ska rida i morgon eller inte, jag har ju gjort lite olika innan, å andra sidan är detta sista gången på ridningen, å andra sidan har jag massor med ridpass inbokat nästa vecka.

Jag mår så bra av att rida, jag blir så glad och lycklig. Å andra sidan vill jag inte riskera nåt. (fast hur stor är sannolikheten att detta ska gå bra?)

I annat fall ska jag åka dit och kika på när de rider och fika lite.

Äsch, jag vet inte.

****

Nu snöar det fasiken igen, dessutom är det ganska oplogat. Det blir benen idag med för att cykla i denna sörja är inte roligt.

Nu är det bara 5 dagar kvar. Sen blir det lite ledigt, sen blir det 2 dagars jobb som nog inte nån höjdare för på mitt jobb händer nog alla hemskheter under jul.

Ha en bra måndag!





Kommentarer

  1. Förstår att det är svårt att vänta och jag skulle kanske testa varje dag....
    Men varför inte vänta till juldagen med att testa bara för att?

    Tummarna hålls i alla fall här nästan hela tiden =)
    Kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske det. Så himla jobbigt att vänta. Jag vill veta NU! Så jag kan förbereda mig..

      Kramar till dig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering