Ruvardag 2

Nu börjar medicinerna verka, prednisolonet gör att jag som vanligt inte kan sova. Det är en flyktig lätt sömn som gör att det känns som jag inte sovit på hela natten. I morgon ska jag prova att ta den vid natten istället och se om det funkar bättre.

Det hela blev inte bättre av att Stiina tjoade vid 01.30 och Robban vaknade vid 03.00, det är nåt nytt han har börjat med- att vakna på nätterna och stå och tjoa vid sovrumsdörren.

Till jul tänkte jag pröva med att sova med öppen sovrumsdörr, det har vi provat med så många gånger, men jag gillar inte att sova med stängd dörr.

****
I går var en märklig dag på jobbet, alla tittade på mig med skräck och undrade om jag var frisk nu. Tänk att magjsuka kan få alla att reagera som man vore pestsmittad?

Min posthög var enorm, jag hade 100 meddelande om kris och katastrof och massor att göra. Dessutom trillade det in ett jobberbjudande från en gymnasieskola från min gamla kommun. De ville jag skulle söka jobbet, jag har ju jobbat lite med dem förr.

Men jag vet inte. Jag måste nog tänka på saken.

****

Snart är det jul, det är inte många dagar kvar. Det är ju hemskt! Var tar tiden vägen? Jag är ju inte ens färdig med julklapparna, jag har inte gjort julmat, inte satt upp alla tomtar. Ingenting. Vad är det för fel på mig?

Å andra sidan är julen den tid jag blir oerhört ledsen på, där jag känner mig ensam och utan familj. Men mer om det sen en annan dag.

Dessutom funderar jag på ridningen nästa vecka. Rida or not? Det är frågan.


****
Hur ska jag orka idag? Jag är alldeles slut och yr i huvet. Förbannade kortisontabletter.

Kommentarer

  1. Fasiken, vad jag hoppas för din skull nu!
    Du har mina tummar!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Detsamma till dig, snart är det din tur!

      Kram

      Radera
  2. Oj vad du har det stressigt..
    Försök att ta det lugnt om det går. Stress är inte bra men det vet du väl. Jul blir det ändå och
    det viktigaste är ändå att du har dig, din man och katterna..
    Nån julklapp blir det nog ändå. Det är inte bra om du stressar runt och har halvt ihjäl dig på kuppen nu när du ska tänka på dig själv lite extra. Du har ju just haft några jobbiga dagar.
    Andas, andas, andas och ta allt i ordning så kanske det ordnar sig trots kaos på jobbet och sömnbrist..
    Du är så duktig och nu håller vi alla tummarna..


    Kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker ta det lugnt, äta rätt, motionera varje dag. Men ibland äts man bara upp.

      Kram och tack <3

      Radera
  3. Nu är det din tur!!! Hoppas så att du ska få bli gravid den här gången!
    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  4. Skänker lite ork! Hoppas så för er nu <3!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Du har mina tummar i en liten ask!!

    Kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering