Rapport från Riga, 0 dgr kvar (nästan)

I morse bar det i väg, maken var gullig och skjutsade mig genom snö och köer (i stockholm är det alltid bilköer var man än ska) till flygplatsen

Visst är det märkligt att all säkerhetspersonal alltid är så otrevliga och buttra? De behandlar oss passagerare som en skock får som inte har något vett och alla är presumtiva terrorister. De är ju vi som betalar deras löner. Är det ingen som berättat det för dem?

I alla fall.

Planet avgick från gate 15, den lilla gaten med mycket folk. Jag avskyr den gaten, ingen roliga butiker och trista cafeer. Som  dessutom försökte förgifta mig med en möglig macka, jag fick en ny men då var det liksom försent, jag hade tappat matlusten för länge sen. Räcker det liksom inte med racerbajset jag har?

 Som tur var så var jag lite sen så jag satt och wordfeudade lite.

Jag var fortfarande hungrig, så jag tog soppa och en croissant på flyget. Sicket misstag, soppan var salt och läskig och croissanten var alldeles svampig.

Så på 1,5 timme hade jag slängt ut 150 spänn på sunkiga mackor och soppor och var fortfarande hungrig.

Sen var det raka vägen till hotell Monika, som jag fått för mig var ett ganska fint hotell. Men å andra sidan här i östländerna så har de helt andra kriterier för "fint" hotell. (dessutom är jag nog lite bortskämd, vi brukar bo bra)

Okey, hotellet är inte dåligt, men de har fortfarande rum för rökare. Som röker så hela hotellet stinker. Eller så inbillar jag mig bara. Men när man passerar rökkorridorerna så får man ju typ lungsot på 1 minut.

Äckligt.

Sen rusade jag i väg till kliniken och lämnade blodprover, de är alltid så trevliga och glada. Osså hade de julpyntat jättefint.

(efter att ha lunchat på favvocafeet)

Jag såg ett svenskt par i väntrummet, men jag kom inte för mig att säga hej, attans då. Vi borde ju liksom hålla ihop.

Sen for jag ner till centrum för att shoppa lite. Och mitt i shoppingen påminde telefonen mig om att ta medicin. Som jag hade glömt hemma! Gode gud, jag trodde jag skulle få infarkt. Så det var ju bara att åka tillbaka till kliniken och köpa tabletter där. Puh.

När jag skulle gå ut därifrån så hade ytterdörren fastnat, så det stod folk och stampade och frös i snöovädret som inte kom in. Och jag kom inte ut. Men så kom en vaktis och räddade oss. Med en bilnyckel. Jaja. Huvudsaken vi kom ut.

Nu har jag ätit kinamat och landat på hotellrummet (som är rökfritt, men jag inbillar mig att det luktar ändå)

Jag är alldeles slut! Nu blir det duschen och sen se på film. Kanske facebooka lite. Maila..Dega...

Inga bajsincidenter so far i alla fall. Värre om det skulle bli i morgon. Tänk om jag bajsar på doktorn. Då får jag nog byta klinik :-)


Sängen

Utsikt mot innergården


Kliniken, väldigt välkomnande!



Kommentarer

  1. Men åh.. Det ser ju fint ut på hotellet..
    Hoppas att det går bra trots allt med sura människor (här i Sverige) och svampig mat (på resan)och hotande bajskalas (i morgon).

    Vill du wordfeuda mer så är det bara du hojtar !!
    Kramis Lena och missarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Litet slitet, luktar rök och lite smutsigt. Men helt ok.

      Kram!

      Radera
  2. haha.. ja vi hoppas att du inte bajsar på läkaren:)

    SvaraRadera
  3. Skönt att magen verkar ha lugnat sig!!
    Kramar Nenne

    SvaraRadera
  4. Vilken dag. Imorgon kan bara bli bättre.

    SvaraRadera
  5. Hahaha, kan inte låta bli att skratta lite åt bajstankarna! Men i verkligheten skulle det vara hemskt såklart.
    Vilket fint hotell och ja, vad fint de pyntat på kliniken.
    Önskar dig så lycka till i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas det går bra i morgon - och det ska det ju. Punkt. :-) Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Idag (och en massa dagar framöver) håller vi alla tummar och tår som finns.

    Kram och lycka till idag

    /Åsa

    SvaraRadera
  8. Lycka till idag !

    Kram Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering