Spam, facket och fredag! (hurra!)

SÅ skönt att det är fredag! Vi har ingenting bestämt förutom ridningen på söndag. Jag tänkte dock vi ska åka och titta på nytt tyg Sänggavlen, det börjar bli lite slitet.

Sen ska vi sätta upp den fina utelampan jag fick av maken så vi får lite ljus utomhus, jag oroar mig en del för inbrott och jag tror lite på att ljus kanske skrämmer bort en eller två tjuvar. Dessutom är det ju jämt mörkt! Både när jag cyklar till jobbet och när jag kommer hem.

****
Tre dagar kvar till progynonen, jag har gjort i ordning min medicinlåda och laddat min medcinapp i telefonen. Jag är helt enkelt redo!

Fast jag har fortfarande inte hämtat ut procrenspruorna, jag skällde lite på apoteket att de inte hade dem hemma i tisdags. Sen har jag inte ens bemödat mig med att hämta dem. Attans

Det känns jätteskönt att vara på g igen. Däremot har jag fått tillbaka sömnbesvären, kl4 varje morgon vaknar jag. Det är verkligen taskigt. På riktigt.

 Nästa vecka har jag medarbetarsamtal, jag vet inte alls om jag ska nämna min barnlöshet och min sjukdom. Måste tänka på saken.

Däremot tycker de på jobbet att jag ska gå med i deras fack, de är både starka och aktiva. Jag är den enda som inte är med i deras fack. Jag har ju min försäkring genom mitt fack och när jag läser på det nya så vet jag inte om det är bra eller dåligt att byta.

Dessutom kanske det är senare fråga eftersom jag inte är fast anställd ännu?!

****
En annan liten sak är gardiner, jag skickade tillbaka gardiner till ellos för 1,5 månad sen och nu har de skickat räkning på den och hävdar att de inte fått returen. Jag slängde kvittot från posten i förrgår. förrgår. Jag kan ju alltså inte bevisa något. Utan får betala?

fan oxå.

****
Jag har tyvärr fått lov att godkänna era kommentarer då jag har fått en del konstig spam och reklam den senaste tiden. Sen ska man inte glömma att det är min blogg och inte svt debatt. Tycker du inte om det  du läser så kan du enkelt surfa vidare.


****

Ha en bra fredag och kramar till er!

Kommentarer

  1. Ang returen; du skulle kunna fråga om stället du lämnade in gardinerna på har en kvittokopia.
    Kassasystem och lagen säger att det ska gå att få fram kopior på kvitton och returer. Du kan väl höra iaf.
    Surt att behöva betala för något som man har returnerat.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering