Snö, i massor

OMG vad snö det kommer. Det är blåst, snö och snökanoner. I kväll kommer den stora kylan oxå. Det är i alla fall uteslutet att cykla till jobbet i dag så det bli bilen i dag med. Jättetrist faktiskt.

Mina stövlar är fortfarande borta så det blir att gå i finskorna till jobbet. Jättetrist det oxå, nu måste jag jaga nya stövlar i helgen.

Jag hade tänkt att åka och klippa klorna på Robban idag, men det är bara att glömma. Inte ger jag mig ut i det här vädret. Nej, det blir att vara hemma och bli sönderriven på axlarna.

Jag tycker Stiina blev mkt piggare sen vi drog ut tänder, hon är gosig och pigg och glad. Roligt!

****
Jag har försökt få tag i en naprapat till min axel, men antingen svarar ingen eller så låter de toatlt ointresserad. Väldigt märkligt. Vill de inte ha kunder?

Jag har oxå försökt få tag i en dietiskt, helt utan att lyckas. Vad är det med vården nu för tiden?

Detsamma gäller ju gyn där jag inte får tag i remisserna för blodprover. Jag blir SÅ trött.

****
I helgen kommer morsan kille. Jag fattar inte hur jag tänkte. Inte alls förmodlingen. Varför kan jag aldrig hålla tyst?

Suck

****
Nu måste jag mysa med Robban i soffan. Han jagar mig. Under tiden kan ni fundera på fler julklappstips. Jag har fasiken inte ett enda förslag.

Kommentarer

  1. Jag bara måste fråga, åka och klippa klorna på katten?? Hur menar du, vart åker du då?
    Vi har 6 katter, och vi behöver bara klippa på en av dem för hon har fel på klorna vilket gör att de växer runt, men det gör vi ju själva såklart.
    Är han svår att klippa? Och varför klipper ni öht? Normalt så slipar de ju klorna på klösbrädor eller träd...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en Cornish rex som jämt sitter på våra axlar, hoppar från möblerna till famn och axlar. Klipps inte klorna så river han sönder, rygg axlar och mage vilket gör förfärligt ont.

      Vi har haft projekt klippa klor med honom 1,5 år och det är helt omöjligt! Vi har provat allt. Han har HCM så linda in i handduk går inte.

      Hos veterinären är han en ängel och det tar bara några sekunder. De brukar bara ta några kronor betalt.

      De andra klipper vi själva

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering