Skithelg och 1 vecka kvar

Usch vad fel allt blir ibland, det är så jobbigt att gå på dessa jä*la progynontabletter. Jag får så asgrymt otrevligt humör. I går blev allt så fel och jag var så ledsen för att syster åkte så det blev tjafs och bästa kompisen hamnade i emellan. Nu kanske det inte är helt och fullt mitt fel men det kan ju vara bra att behärska sig ändå. I bland kan ju bästa kompisen vara så blind och endast se sig själv och maken..Ja det gör ju han jämt jag kommer alltid i andra och 3 hand.

Jag tror jag aldrig varit så sur som denna omgång, ända sen p-piller början har jag varit som ett åskmoln med omfattande åsknedslag blandat med depression. Det är så jobbigt att vara så arg och ledsen. Det tar så på krafterna och jag får så otroligt dåligt samvete. Jag tror inte det bara är tabletterna utan även att det aldrig fungerar, frustration och att vi snart har nått smärtgränsen. Sorg blandat med ilska.

Jag sms kompisen och bad om ursäkt och hon sa att jag kunde ringa om jag ville prata. Men vad ska jag säga?

Nä. Jag borde isolera mig från all människor och leva i skogen.

Jag sa till maken i går att det blir flytt i alla fall till nästa höst, jag vill inte sitta här ensam utan familj och vänner och han får välja hur han vill göra. Jag har missat mina syskonbarn uppväxt och vill gärna vara med om resten av deras liv.

Efter som han är talets man (NOT) sa han: -jaha. Finns det jobb då?

Så jag frågade: -Vad vill du då? Hur vill du att vårt liv ska se ut?

Han svarade: -Öhhh. Vaddå.

Sen var det slutpratat.


****
I bland ställer ju maken upp så nu så kommer han faktiskt och hämtar mig vid kliniken, det är ju otroligt snällt och löser allt. Då är det gasen i botten hem och kasta på sig ridkläderna.

Hoppas min slemhinna växt, jag har ju glömt att tagit tabletter då och då så det kommer kanske att straffa sig?!

Om allt är ok så åker jag om en vecka!!


Kommentarer

  1. Vi får hoppas att det blir resa om en vecka!! :) Kram E

    SvaraRadera
  2. Man måste få ha skitdagar och få vara arg ibland.. Även om det nu kanske delvis beror på tabletterna du äter så är det väl bra att den kommer ut nånstans, din ilska.
    Du är i alla fall så klok så du ber om ursäkt för det..
    Sköt om dig och försök att stanna upp och ta några djupa andetag då och då mitt i stressen.
    Jag håller på dig och så vet du att vi är många som håller tummarna för dig/er om en vecka.

    Kramar från Lena och missarna i Kåge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var snällt. Jag ska försöka andas emellan allt, det är inte så lätt i bland.

      Kram

      Radera
  3. Hoppas den är tjock o fin :) förstår att du är arg o att du vill bo närmare de dina - Jag hoppas på ett stort plus snart så livet ditt plötsligt blir annorlunda... Massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var sådär:-(

      Det hoppas jag med.

      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering