En dag i Riga


5:e gången gillt, man kan snart säga att Riga är mitt andra hem. Det finns snart ingenting jag inte sett här.

Man är lagom fräsch så där kl 6 på morgonen på Arlanda. Men det var nog alla andra oxå. Det var ett stort plan idag, men vi var nog max 15 st som åkte vilket betydde gott om plats och så tog jag fönsterplatsen.

Jag landade kring 9.30 lokal tid, många timmar att slå ihjäl innan det var min tur.

Jag tar alltid shuttlebussen som bara kostar 3 lvl och det är perfekt att hoppa av vid hotel Riga. Det är liksom mitt i.

Sen blir det som alltid City Center galleria. Wifi, 4 våningar med bla kläder och allehanda assessorer.
Gallerian

Idag hittade jag en ny favoritbutik där som hade min storlek på kläder (alla är så smala här), jag köpte 4 ursnygga blusar och en födelsedagspresent till maken.


En av parkerna, dör man kan köpa glass och vila på en bänk


Efter en promenad till ambassadområdet (där kliniken är), man passera minst 4 vackra parker här, så lunchade jag på dubbel coffe och sen avancerade jag till costa coffe som har gratis wifi.


Fantastisk god lemonad!
En ännu godare smoothie

På kliniken så är de alltid lite sena, fast det kanske är jag som alltid är tidig? Det fanns faktiskt 3 svenska tidningar att läsa, någon som varit där från Sverige måste lämnat dem där.

Först träffade jag kordinatorn och fick skriva på papper och sen läkaren. Vi ska ändra lite i medicineringen och hon sa att det är de två sista och att jag snart är den enda patienten som det aldrig fäster på. Det kändes inte så roligt att höra, men det är ju dessvärre sant.

Sen var det dags för insättning, hon är alltid mjuk och vänlig men jag tycker det gör lite ont så jag spänner mig så. Som alltid blir jag oerhört ledsen och gråter en skvätt. Jag är oxå livrädd att jag ska prutta så jag kniper en massa och spänner mig ännu mer.

Såklart blev det blodprovsdags, det slutade som vanligt med att de tog i handen, det gör himla ont. Lite roligt är att hon inte sitter på en stol mittemot och tar prover utan på huk framför mig.

Jag är tvärsäker att det satt en svenska mittemot mig på kliniken. Men jag vågade inte fråga. Jag såg henne på flygplatsen lite senare oxå.

Sist men inte minst fick jag mediciner med mig hem, denna gång bla fragminsprutor och ett papper till tullen. (tur det, för de frågade faktiskt om alla sprutor)

Total kostnad för dagen 1400 euro exklusive resor och mat..

Jag bad dem beställa taxi för jag orkade inte sitta och vänta på bussen. Taxin kostade 6.69 lvl och det är ju lite dyrare än bussen. Jag tycker dock den illa bussen är mkt trevligare att åka.

Flygplatsen är väldigt lite och matutbudet likaså. Så det blev en pizzaslice och vatten.

Så nu kommer det 14 dagar av vånda, tårar och tumhållning. Måtte jag lyckas. 12:e gången gillt med 2 små perfekta embryos

Tack för alla lyckönskningar, det värmer mitt slitna hjärta.



Kommentarer

  1. Välkommen hem!
    Mys med missarna och klappa dig på axeln över en dag du skött bra!
    Ingen väska idag?! ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah Nej, ingen väska. En massa kläder i stället:-)

      Radera
  2. Vad bra att du hade en bra dag idag. Jag hoppas att det är din turdag.

    SvaraRadera
  3. Åh, som jag håller tummarna för dig nu!!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Hoppas så för er skull! Kram Carro

    SvaraRadera
  5. Åh jag hade så gärna vankat runt i Riga
    med dig..Det ser så vackert ut !

    Förstår dina tårar och de trillade här också då jag läste om din dag..
    Hoppas att det är sista gången du behöver åka dit, i varje fall för detta ändamål.

    Jag ska fortsätta knipa om mina tummar allt jag kan och som jag aldrig gjort förr.
    Massor med kramar från Lena och missarna.

    SvaraRadera
  6. Jag önskar dig all lycka till nu! Hejja lilla fina embryot!!!
    Kram från J

    SvaraRadera
  7. Här är fler tummar ! Nu jäklar ska de fastna bägge två.
    Tänker på dig!

    SvaraRadera
  8. Hoppas av hela mitt hjärta.

    SvaraRadera
  9. Håller också mina tummar!
    Får jag fråga, vi är i startgroparna för ÄD också men ska göra i Åbo. Vad är det som kostade (så himla mycket!!!!) idag? är det själva kostnaden för FET:et som man betalar där? Eller för mediciner? Tack för svar, och igen, lycka till. Nu är det er tur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Medicinerna är faktiskt inte så dyra, inte heller blodprovet. Det är återöfringen, möte med doktor och att de är frysta.

      Eftersom euron är låg nu tyckte jag det blev riktigt billigt denna gång.

      Lycka till:-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering