sommar!

I går hade vi sommar-  27 grader och sol. Ända tills jag och maken kom till stranden (nåja, gräsmatta) och började sola- då kom molnen. Men det gjorde inte så mycket, vi hade fika med oss och maken tog första doppet för i år.

Jag är ingen strandmänniska måste jag erkänna, ligga där och fläka ut alla valkar med sin alvedonvita kropp. Dessutom är det ohyggligt mycket insekter som attackerar en från alla håll, både flygande och krypande. En solsäng i varmare breddgrader med pool eller hav är ok. Men bada i en sunkig insjö inför ens grannar, där går faktiskt min gräns.

Sen gjorde ju inte saken bättre att jag var vansinnigt arg på maken på förmiddagen, han varken lyssnar eller förstår utan tycker allt är såååååå bra. Han är som tjuren Ferdinand fast korkeken är ersatt med soffan.

Jag är så arg nu för tiden. Undrar varför. Missnöjd? Med livet? Världen? Vissa dagar är verkligen skitjobbiga. Verkligen. Oavsett orsak.

Sen grillade vi isterband. Gör inte det. Det ryker nåt så kopiöst så nu luktar både tomt och hus rökt isterband.

Idag ska vi till en stor trädgård och kika på buske, eller träd. För vår en är snart död och vi behöver en ersättare.

Här ser ni katthyllan vi byggt, den är som en carport till grillen.
Alla katter blir upprörda när vi ta bort grillen eftersom de inte har nånstans och sitta på då. Men nu går det bra. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering