Island dag 3 & 4

Igår var en fantastisk dag, vi blev hämtade i en liten buss som skjutsade oss till hästgården. Där fanns det redan massa människor och vi var kanske 20 totalt. Ledarna var svenskar så det var skönt att kunna prata sitt eget modersmæl.

Vi blev uppdelade i 2 läger, de med ridvana och de utan så fick vi hästar beroende på hur erfarna vi var.

Efter lite instruktioner bar det iväg över floder och lavafält, i början så muttrade maken att det var ett jäkla påhitt men i slutet såg han faktiskt glad ut.

Vi var ute och red i ca 2 timmar och de sista 40 min fick vi erfarna rida iväg själva och tölta hela vägen hem

Det var otroligt fantastiskt och att de små hästarna hade sån ork att bära oss. Dessutom hade de ett härligt temperament, inte som de sura ridhästar jag är van med.

Sen fick vi kaffe och kaka och sen bar det iväg till hotellet

Idag är det stan och shopping som gäller, jag saknar mina katter jättemycket även om jag vet att de har det bra


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering