Vilsen!

Alltså nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag känner mig helt vilsen. Vaknade 2 i natt och kunde inte somna om.

Jag har att välja på

1. Om jag får jobbet i den andra kommunen. Är det verkligen bra där? Längre att åka, liknande jobb
2. Jag har fått erbjudande att börja på en av våra skolor men där är det 1200 elever (ej svenskfödda) och mycket personal. Där handlar det om andra utmaningar, språk, gränser osv. Ett stort jobb men helt i min yrkesroll. (jag är ändå anställd i samma kommun) Friare men tyngre. Dessutom har ju ena kollegan 50% tills sept då hon går på mammaledighet. Trampar jag henne på tårna?
3. På socialtjänsten. Är det ens meningen att söka där? Jag kan ju nada. De kanske inte ens vill ha mig
4. Stanna kvar och härda ut. Det kanske blir bättre?' Man vet vad man har osv

Hjälp!

****

Det gick så bra med Robban, han satt på axeln när de tog blodprov. Däremot var vi lite tidiga så det var tur för de hade dubbelbokat. Hon var stressad och missade allt jag hade bett om. Trist! Blev himla besviken då jag tycker det är viktigt att jag ska bli lyssnad på.

****

Mensen hallå? Hoho? Du ska vara här nu.

Kommentarer

  1. Jag tror inte du ska vara kvar, iallafall med tanke på vad du skriver här.
    Men vad du ska göra, det vet nog bara du...

    Den skyldighet vi har mot oss själva är att försöka må så bra som möjligt. Du mår inte bra där du är nu, därför tycker inte jag att du ska vara kvar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk om kollegan tycker si, soc tycker så... Vad vill DU??? :-) Välj med hjärtat. Vad känns mest kul? Ler du inombords när du tänker på ett av jobben? Skit i om d är längre resa eller invandrarbarn då. DU ska må bra, resten klarar sig själva! //Annah

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du vill vara kvar där det känns tryggt och man vet vad man har. Men vill du utmana dig själv och på sikt må bättre tror jag att du måste söka dig därifrån. Men håller med föregående talare- lyssna till ditt hjärta så finner du svaret.
    Ps! Jag har själv arbetat på en skola med invandrare och vad jag kan sakna det stället. Där var en helt annan stämning med alla kulturer, visst bråk och tjafs men ändå en helt annorlunda stämning än vad det är där jag är nu med bara helsvenskar som lever ett liv där de bara handlat om att glida på räkmackan. Många gånger känner jag mig som det svarta fåret.Andra kulturer och människor som har upplevt i många fall traumatiska saker ger ett annat perspektiv än helyllesvenssons.kramar Lina

    SvaraRadera
  4. Så kloka svar du fått.. Kan bara hålla med..
    Än vet du inte ens vad du får för erbjudanden så oroa dig inte i förväg...Svårt är det, men gör ett försök.
    Sen vågar du chansa, för även om du vet vad du har så verkar det inte vara nåt av glädje för dig just nu i alla fall. Kan det bli värre ?

    Det är du och ditt välmående som är viktigt.
    kramar från Lena och missarna.

    SvaraRadera
  5. Tror du bör byta jobb om du kan - du har mått dåligt där länge nu ju. Sen vet man ju aldrig om det blir toppen på nästa ställe - men då kan man byta igen... Jag har bytt jobb massor av gånger både frivilligt och ofrivilligt (arbetsbrist 3 ggr i rad) och varje gång har jag lärt mig nytt och lärt känna nya fina människor :) Jag tror de flesta mår bra av nya utmaningar om de bara vågar ta språnget ut i det okända... Du är ju en stark och smart tjej - du väljer säkert rätt bara du känner efter i magen och litar på dig själv. Hoppas du vågar ta chansen , jag tror det hade gjort dig gott.

    Hoppas proverna är bra!
    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering