UVI

När jag kom hem i går så smög jag på Robban vid kattlådan och när han satt sig ner och börjat kissa höll jag fram sleven, det gick ju utmärkt. Han såg lite förvånad ut ;)

Sen var det raka vägen till veterinären och där fanns det bara fickparkering, och jag försökte verkligen men gav upp och fick cirkulera. Skitirriterande. Verkligen. Pinsamt att inte kunna fickparkera, det borde man kunna. Bara så ni vet.

I alla fall. Så hade han ju urinvägsinfektion, precis som jag trott hela tiden. Så de skulle skicka på odling så han får rätt tabletter. Under tiden ska jag ge honom metcam.

Stackars min lilla plutt. Men nu vet vi hur man tar urinprov på honom i alla fall. Duktiga han.

****
Jag hade jättediskussioner med kliniken i går, jag ville ju köra en ny donator parallellt så att vi inte står där utan ägg i augusti. Det har jag klart och tydligt talat om. Men tror ni de planerat så? Eller ändrat medicineringen nåt? Suck. Då känner jag att vi borde byta klinik. Men det är tryggt och vi vet vad som gäller. Men vi borde byta ändå.

Om vi valde ny donator skulle jag få vänta ända till oktober. Så nej. Vi kör augustiplanen och sen direkt på ny donator igen i så fall.

Varför lyssnar aldrig nån på mig?

****

3 dagar kvar!

Åh, vad jag längtar! Att få vara ledig och vara hemma och mysa. Göra roliga saker och bara vara.

Kommentarer

  1. Jag hoppas verkligen att du blir gravid detta försök.

    Vad jobbigt att kliniken strular så. Du behöver inte mer strul i ditt liv.

    Jag vill inte pressa dig men har du hunnit och fundera över surrogatmödraskap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, jag tänker jag oxå. Men än är jag inte där.

      Kram!

      Radera
  2. Så skönt att ha en plan och vara på G igen. Jag önskar så att du ska få bli gravid och att allt går bra. Ha en riktigt skön semester. Många kramar Lina

    SvaraRadera
  3. Hoppas att er plan känns ok ändå.

    Jag är usel på att fickparkera. När vi ska nånstans där jag vet att det är fickparkering så får P köra, jag vägrar.

    Kramar!

    PS. Tack för omtanken :)

    SvaraRadera
  4. jag tycker att du är otrolig som studsar igång igen och gör nya försök.. Jag hakar på och håller tummar och hejar allt jag kan!

    men Robban lilla.. Hoppas att det går få bukt med till slut, men jag vet att det är svårt. Tur att det gick bra att ta urinprovet åtminstone, alltid nåt!

    ...och semester.. Ja det är du verkligen värd !!
    Kramis från Lena och missarna i norr !

    SvaraRadera
  5. Stackars Robban! Jag kan absolut inte fickparkera jag heller...,
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering