Åldersnoja

Idag eller i morgon ska artikeln komma...Ska leta upp den så ni får läsa..

Väldigt social dag i går med god mat och vänner. En kompis som är jämnårig med maken sa; Om 18 år går vi i pension.

Där stannade mitt hjärta. Va? Vaddå? Vi har inte ens fått barn än. Ska vårt stackars eventuella barn ha en pappa som pensionär. Näää. Så här var inte tanken att allt skulle bli.

Alla börjar bli så gamla. Vänner, de man ser på tv. Läskigt. Jag ser mig själv (och maken) som 25 jämt.

****

I går sa även några nätkompisar att de trodde vi fått fel beslut från försäkringskassan. Att vi kanske hade rätt att få pengar och att vi skulle överklaga. Så jag letade i halva huset efter det där förbaskade beslutet. Hittar det inte. Vad göööör jag nu?

Visst ligger väl det en förbannelse över oss? Nåt är det fasiken.

****

1 minuts morgonmys i morse.  1 MINUT. Det var det snålaste. Robban hade inte tid. Han skulle ut på altanen och soldyrka.

****

Saker som snurrar i mitt huvud


1. Jobb och arbetskamrater
2. Barnlösheten & kommande försök
3. Pengar
4. Robban
5. Vikten

Kommentarer

  1. Du kan väl ringa Försäkringskassan och få en kopia på beslutet.

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag går inte på några vv-möten utan jag följer programmet främst från en app. Jättesmidigt, eftersom jag nästan alltid har mobilen med mig och kan snabbt skriva upp om jag äter något eller vill veta hur mycket points något innehåller. Jag har testat att gå på möten men tyckte inte att de gav så mycket. De kunde vara peppande ibland men jag behöver framförallt stöd hemifrån om jag ska lyckas gå ner i vikt. Men jag skulle absolut rekommendera att gå på ett möte, många tycker ju att de är jättebra!
    Pointsen fungerar ungefär som att räkna kalorier antar jag. Man har ett visst antal points beroende på hur mycket man väger som man får äta varje dag, plus ett antal bonuspoints som man får varje ny vecka. Frukt och grönsaker är "gratis" och inget är förbjudet att äta så länge man har råd. Motionerar man får man extra points som man kan välja att äta upp eller inte. Menyer finns på hemsidan och det finns även ett gäng kokböcker. Går man på mötena får man material med recept varje vecka. Jag gör i princip samma mat som förut men med magrare fraîche eller ost tex.
    Jag gillar vv eftersom man får äta allt, inom rimliga gränser förstås, och äter man alla mål som man ska behöver man inte gå hungrig.
    Hoppas du fått svar på det du undrade :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar!

      Det verkar ju bra. Jag är nog främst ute efter bra recept och mat och lite idder. Jag tycker all mat bara snurar runt runt.

      Radera
  3. http://www.annaskipper.se/ dvs Du är vad du äter tycker jag har många bra råd, tips och recept. Kan vara värt att kika på. Lycka till/kramar Lina

    SvaraRadera
  4. Hinner ju aldrig med att kommentera nu för tiden... :(

    Och så inser jag att jag läste "i morgon" om artikeln. Var den igår, eller idag? Får ju inte missa.

    Tänker ofta på dig! Försöka ses något framöver?

    Varma kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering